۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
افزایش ۵ میلیون مترمکعبی مصرف سوخت پاک در استان همدان
مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان خبر داد:

افزایش ۵ میلیون مترمکعبی مصرف سوخت پاک در استان همدان

همدان - مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان از افزایش پنج میلیون و ۲۳۰ هزار مترمکعبی گاز طبیعی فشرده در بخش حمل و نقل نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه همدان، امین روستایی گفت: در بهار امسال ۴۲ میلیون و ۳۲۲ هزار مترمکعب سوخت پاک در جایگاه های استان همدان عرضه و مصرف شد.

وی از صرفه جویی بیش از ۳۸ میلیون لیتری فرآورده بنزین در این سهماه با معادل سازی سوخت گاز طبیعی به بنزین خبر داد و افزود: پس از مقایسه میزان مصرف ۹۳ روز نخست از سال ۱۴۰۰ با همین مدت در سال ۹۹، شاهد افزایش ۱۴ درصدی مصرف گاز طبیعی فشرده در بخش حمل و نقل هستیم.

روستایی عنوان کرد: طی سه ماهه بهار بیشترین میزان مصرف سوخت پاک به ماه فروردین با افزایش ۴۴ درصدی نسبت به فروردین ۹۹ اختصاص دارد که این مهم را می توان ناشی از افزایش سفرهای نوروزی امسال نسبت به سال قبل دانست.

روستایی گفت: طول پیمایش خودروها با سوزاندن هر مترمکعب گاز سی ان جی با یک لیتر بنزین تقریبا یکی است اما اختلاف هزینه پرداختی قابل توجه بوده و صرفه اقتصادی را می توان در استفاده از گاز طبیعی فشرده به عنوان سوخت برتر جستجو کرد.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی همدان یادآور شد: در حال حاضر در ۴۷ جایگاه منطقه همدان سوخت گاز طبیعی فشرده عرضه می شود که از این تعداد ۲۵ جایگاه تک منظوره (سی ان جی) و ۲۲ جایگاه دومنظوره (فرآورده مایع و سی ان جی) است.

کد خبر: ۹۶٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha