۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
 بانک‌ها حق مصادره واحدهای تولیدی را ندارند
عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

بانک‌ها حق مصادره واحدهای تولیدی را ندارند

نوروزی، عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تأکید بر اینکه بخش تولید باید مجزا از سایر بخش ها مورد توجه قرار گیرد گفت: واحدهای تولیدی به هیچ وجه نباید توسط بانک‌ها مصادره و یا توقیف شوند.

به گزارش بازار، حسن نوروزی، عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از زمانی که آیت الله رئیسی سکانداری قوه قضائیه را بر عهده گرفتند ما شاهد رشد و بالندگی خوبی در رابطه با واحدهای تولیدی استان و کشورمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه طبق دستور این دستگاه، اجازه تخریب واحدهای تولیدی به جهاد کشاورزی داده نخواهد شد گفت: این رویکرد باعث شده که تولیدکنندگان با دلگرمی و انگیزه، سرمایه خود را در کشور و استان تهران به کار بگیرند بطوریکه امروز شاهد شکوفایی نسبی در این بخش هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس نوع اقدامات قوه قضائیه در حمایت از واحدهای تولیدی را بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: یکی از کارخانه هایی که دچار مشکل شده بود کارخانه شیر «پاژن» بود که با همکاری عوامل قضایی و سایر مسئولان برخی مشکلات آن حل شد.

نوروزی با بیان اینکه تخصصی شدن دادگاه ها در دستور کار کمیسیون قضایی است گفت: ما در حال حاضر قانون مربوط به دادگاه های اقتصادی، دادگاه های مالکیت های صنعتی و دادگاه های جرایم خاص را می نویسیم و برای دریافت مبانی فقهی برای هر قانونی در این زمینه هم از مرکز پژوهش های مجلس کمک می گیریم.

این نماینده مجلس یادآورشد: ما در کنار تخصصی کردن دادگاه ها و لحاظ کردن مبانی فقهی آن ها باید قوانین بانکداری اسلامی را نیز اصلاح کنیم و این درست نیست که بانکها با سودهای ۲۰ و ۳۰ درصدی و سودهای مرکب خون مردم را بمکند.

نوروزی با تأکید بر اینکه بخش تولید باید مجزا از سایر بخش ها مورد توجه قرار گیرد گفت: واحدهای تولیدی به هیچ وجه نباید توسط بانکها مصادره و یا توقیف شوند.

کد خبر: ۹۶٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha