۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
۱۰۰ هزار دلار صادرات چمدانی صنایع دستی در زنجان انجام شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان:

۱۰۰ هزار دلار صادرات چمدانی صنایع دستی در زنجان انجام شد

زنجان- مدیرکل میراث‌فرهنگی زنجان گفت: طی سه ماه سالجاری صادرات چمدانی صنایع دستی در استان زنجان به ارزش ۱۰۰ هزار دلار بوده است.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی زنجان، امیر ارجمند گفت: ۹ کارگاه آموزشی صنایع‌دستی در رشته­ های  دو دوره گلیم­ بافی، البسه محلی، پرده بافی، جاجیم‌بافی، مینای ملیله، چرم‌دوزی، سفال­‌سازی، انگشتر سازی در شهرستان ایجرود، ابهر، سلطانیه، زنجان برگزار شد که زمینه را برای احیای مجدد و بازنده سازی رشته‌های پرده بافی و جاجیم‌بافی که جزو رشته­های فراموش‌شده بودند در شهرستان طارم فراهم شد.

وی اظهار کرد: صدور ۲۲۲ پروانه تولید انفرادی و هشت کارت صنعتگری، یک جواز تأسیس کارگاهی، ۱۴ فقره مجوز مستقل، سه فقره مجوز پشتیبان و ۲۵۰ مورد بازدید از کارگاه‌های صنایع‌دستی از دیگر کارهای انجام‌شده در این حوزه بود تا در زمینه تولید محصول و رفع موانع تولید حوزه صنایع‌دستی گام بردارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: در خصوص شهر جهانی ملیله تصاویر و اطلاعات نقوش ملیله به دو زبان جهت ایجاد بانک نقوش صنایع‌دستی استان جمع‌آوری شد و از کارگاه‌های تولید ملیله چندین بار بازدید به عمل آمد و همچنین دوره آموزشی مینای ملیله برای ۱۶ استاد پیشکسوت این رشته برگزار شد.

ارجمند تاکید کرد: صادرات چمدانی در سه‌ماه اول سال جاری به ارزش ۱۰۰ هزار دلار صادرات غیر رسمی و ۱۵ هزار دلار صادرات رسمی بود و برنامه‌ریزی ما برای آینده این است در مسیری حرکت کنیم که واسطه‌های صادرات محصولات کم شود و صنعتگران در زمینه فروش محصولات خود به سود بیشتر برسند.

کد خبر: ۹۶٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha