۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶
جزئیات بیشتر از دستگیری دلالان مرغ/ سازمان صمت «کشتارکن ها» را سازماندهی کند
مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی البرز به بازار خبرداد؛

جزئیات بیشتر از دستگیری دلالان مرغ/ سازمان صمت «کشتارکن ها» را سازماندهی کند

کرج- توده کشت، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی البرز از کشف و کشتار ۲۷ تن مرغ زنده خبر داد و گفت: ۱۰ تن و ۸۰۰ کیلوگرم آن فاقد مجوز و مابقی دارای مجوز بود.

مجید توده کشت در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طبق رصد و پایش روزانه ای که همیشه از کشتارگاه ها انجام می دهیم روز گذشته مطلع شدیم تعدادی از ماشین هایی که در صف کشتار هستند مجوز ندارند. با بررسی بیشتر متوجه شدیم حدود ۱۰ کامیون حامل مرغ زنده که ۵ کامیون آن دارای مجوز و الباقی فاقد مجوز است برای کشتار در صف هستند.

توده کشت افزود: همه مرغ های دارای مجوز و بدون مجوز را پایش کرده و دستور کشتار دادیم و بار مرغ کشتار شده را در پایانه پردیسان تحویل سازمان صنعت و معدن دادیم.

وی با بیان اینکه وزن مرغ زنده ۲۷ تن و ۱۰۰ کیلو بود، افزود: ۱۹ تن از مرغ کشتار شده به پایانه پردیسان منتقل شد که۱۰ تن و ۸۰۰ کیلوگرم آن بدون مجوز و الباقی دارای مجوز بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی البرز در پاسخ به اینکه مقصد این بار توسط متخلفان کجا بوده، گفت: این مرغ قرار بود در بازار آزاد و با قیمت بالاتر از نرخ مصوب تنظیم بازار از ۳۱ تا ۳۳ هزار تومان در فروشگاه های مرغ البرز توزیع شود.

توده کشت با بیان اینکه پیشتر از این هم مرغ های بدون مجوز از افراد سودجو توسط جهاد شناسایی و کشف شده بود، گفت: این بار هم با رصد موفق به توقیف مرغ های غیرمجاز شدیم.

کشتارکن ها در هیج جایی ساماندهی نشده اند
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار بازار مبنی بر اینکه چند نفر در این تخلف دخیل بوده و آیا جهاد برای ابطال پروانه و مجوز این نوع متخاطیان برنامه ای در دستور کار دارد یا خیر، گفت: حدود ۴چهار نفر در این تخلف دخیل بودند و متاسفانه افرادی که این مرغ ها را از سایر استانها بدون مجوز می آورند هیچگونه رد و آثاری از خود به جا نمی گذارند و این افراد که با عنوان «کشتارکن» فعالیت دارند، در هیچ جایی ساماندهی نشده اند.

توده کشت با بیان اینکه اینها افرادی هستند که با یک گوشی تلفن و مقداری نقدینگی بازار را به هم می ریزند، افزود: ما بارها درخواست و تاکید کردیم که این افراد کشتار کن ساماندهی شوند و سازمان صمت با داشتن اطلاعات آنها برای آنها مجوز صادر و آنها را رصد کند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که مرغ های بدون مجوز تولید استان البرز بودند یا خیر، گفت: ما داخل استان اجازه نمی دهیم هیچ گونه قاچاقی در حوزه مرغ اتفاق بیفتد و این مرغ های بدون مجوز از استان های قزوین و گیلان وارد استان شده و بخشی هم که دارای مجوز بود از استان کردستان به البرز وارد شده بود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: بعد از اطلاع از این مورد تخلف برای اینکه تنشی ایجاد نشود، با درخواست از نیروی انتظامی و همکاری آنها برای دستگیری این افراد اقدام کردیم.

گفتنی است سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز، پیش از ظهر امروز، گفته بود: طی روزهای گذشته گزارش‌هایی مبنی بر این که تعدادی از افراد سودجو در در منطقه کردان شهرستان ساوجبلاغ قصد عرضه خارج از شبکه توزیع و به نرخ غیر مصوب گوشت مرغ را دارنددریافت شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به اینکه با افرادی که مخل آسایش مردم هستند برخورد قاطع و جدی خواهیم داشت، افزود: در پی دریافت این گزارشات، بلافاصله ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان البرز به همراه نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و سازمان صمت به محل مورد نظر اعزام شدند.

این فرمانده انتظامی بیان کرد: ماموران در تحقیقات صورت گرفته، متوجه شدند که حدود ۲۷ تن گوشت مرغ  بدون مجوز توسط ۹ نفر دلال و واسطه با هشت دستگاه خودروی یخچال قصد اختلال در نظام توزیع و افزایش قیمت مرغ را داشتند.

محمدیان با بیان این که ارزش مرغ‌های کشف شده بر اساس نظر کارشناسان پنج  میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه ۹ نفر دستگیر و برای رسیدگی به جرایم تحویل سازمان تعزیرات حکومتی استان البرز شدند .

کد خبر: ۹۶٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha