۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
راه آهن «همدان- سنندج» تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم افتتاح می شود
وزیر راه و شهرسازی:

راه آهن «همدان- سنندج» تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم افتتاح می شود

سنندج- وزیر راه و شهرسازی از افتتاح راه آهن «همدان- سنندج» تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد اسلامی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از مسیر جدید جاده «سنندج- مریوان»، اظهار کرد: با تلاش های صورت گرفته انتظار داریم که راه آهن «همدان – سنندج» تا کمتر از دو ماه آینده و قبل از پایان کار دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: همزمان با افتتاح راه آهن «همدان- سنندج» در تلاش هستیم تا دومین فرودگاه استان کردستان، یعنی فرودگاه سقز تا قبل از پایان کار دولت دوازدهم مورد بهره برداری قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ارتقاء زیرساخت های بخش حمل و نقل در استان کردستان، بیان کرد: با بهره برداری از این پروژه ها در دست اجرا ظرفیت های خوبی در بخش حمل و نقل در استان کردستان ایجاد می شود.

وی با بیان اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقای راه های روستایی در استان کردستان، تلاش ما این است تا پایان سال ۱۴۰۰ بتوانیم ۲۰۰ کیلومتر راه روستایی را در کردستان به بهره‌برداری برسانیم.

اسلامی با بیان اینکه با افتتاح پروژه‌های دیگر در هفته‌های آینده همه پروژه‌های عقب افتاده و تاریخی در کشور را به اتمام خواهیم رساند، افزود: نیمی از پیشرفت پروژه جاده جدید سنندج - مریوان در سه سال گذشته انجام شده است.

وی راه جدید سنندج - مریوان را موجب کاهش طول و زمان سفر و باعث افزایش امنیت سفر در این محور دانست و گفت: امروز سراسر کشور و استان کردستان به دلیل ایمان قلبی که برای توسعه کشور وجود دارد به کارگاه عمرانی بدل شده است.

وزیر راه و شهرسازی در پایان عنوان کرد: از روز شنبه عبور و مرور از این جاده برای عموم مردم امکان پذیر است و امروز پروژه ایجاد واریانت خروسه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

کد خبر: ۹۶٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha