۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
اجرای طرح کاداستر در سطح ۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی
معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها اعلام کرد

اجرای طرح کاداستر در سطح ۳۸ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی

افلاطونی، معاون حفاظت سازمان جنگل ها گفت: اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سال ۹۹ حدود ۱۲۰ درصد نسبت به مجموع پنج سال ماقبل آن رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، معاون حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این مطلب گفت: در سال ۹۹ طرح کاداستر یا حدنگاری اراضی ملی و دولتی در سطح نزدیک به ۵۵ میلیون هکتار اجرا شد.

رضا افلاطونی خاطر نشان کرد که از سال ۹۳ تا پایان سال ۹۸ طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در سطح ۳۸ میلیون هکتار به اجرا درآمد.

وی در همین حال تعامل، همگرایی و اقدامات مشترک میان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور به عنوان متولی اراضی ملی و دولتی، سازمان امور اراضی متولی اراضی کشاوری و سازمان ثبت اسناد و املاک به عنوان متولی مالکیت در کشور را از دلایل جهش در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی دانست.

افلاطونی افزود: تعامل این سه سازمان منجر به تدوین یک دستورالعمل سه جانبه کاداستر اراضی ملی، دولتی و کشاورزی شد که به امضای روسای سه سازمان رسید و به استان ها ابلاغ شد و در نتیجه همه سه دستگاه در سطح استان ها با هم تعامل کردند.

وی درباره هزینه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی اظهار داشت: به طور متوسط هر هکتار کاداستر اراضی ملی و دولتی بین ۴ تا ۹ میلیون تومان هزینه دارد.

معاون حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: کاداستر ۵۵ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی در استان های ساحلی و جنگلی اعم از شمال و جنوب کشور و همچنین در استان های آذربایجان شرقی و غربی که سواحل دریاچه ارومیه را دارند، انجام شد.

وی با بیان این که ۴۰ میلیون هکتار از اراضی ملی و دولتی برای اجرای کاداستر باقی مانده است، اظهار داشت: کاداستر ۴۰ میلیون هکتار اراضی ملی و دولتی باقیمانده تا پایان شهریور ماه امسال انجام می شود.

افلاطونی ادامه داد: اراضی باقیمانده برای اجرای کاداستر شامل اراضی مرتعی، اراضی جنگلی و بیشه ها می شود.

وی، ثبت مالکیت دولت نسبت به اراضی ملی و دولتی را جزو اولویت دارترین کارها در حوزه حفاظت از این اراضی عنوان کرد و گفت: کاداستر اراضی ملی و دولتی موجب جلوگیری از تعرض به اراضی ملی و زمین خواری و همچنین شناسایی این اراضی برای اجرای طرح های تولیدی و کشاورزی می شود.

افلاطونی، کاهش اختلافات مالکیتی میان مردم و دولت را از دیگر مزیت های اجرای طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی دانست.

کد خبر: ۹۶٬۲۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha