صنایع به دنبال متخصصان هوش مصنوعی
با ظهور فناوریهای نوین

صنایع به دنبال متخصصان هوش مصنوعی

با توجه به رشد استفاده از هوش مصنوعی در صنایع، مدیران درصدد هستند تا نیروهای متخصص در این حوزه را بیشتر جذب کنند به طوری که بخش تولید بیشترین میزان را دارد.

بازار؛ گروه اقتصاد دیجیتال: «دایس اینسایتس» در گزارشی به بررسی اینکه توسعه هوش مصنوعی روی به کارگیری افراد در  شرکتها چه تاثیری گذاشته، پرداخته است که در ادامه می خوانید

شرکت ها در همه جا منابع خودشان را به ابتکارات هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) اختصاص میدهند. بسیاری از فن آوران معتقدند که برنامه ها با هوش مصنوعی«هوشمند» شده اند و ابزارهای یادگیری ماشین در نهایت شخصی سازی مشتری بهتری را ارائه می دهند. مدیران امیدوارند که هوش مصنوعی منجر به تجزیه و تحلیل بهتر داده ها خواهد شد، که به نوبه خود به استراتژی های تجاری بهتر کمک می کند.

اما کدام صنایع خواهان استخدام متخصصین هوش مصنوعی است؟ آخرین گزارش مشاغل فنی CompTIA، به تفکیک استخدام در حوزه هوش مصنوعی.، با استفاده از داده های Burning Glass، این مساله را بررسی کرده است:

شاید تعجبی نداشته باشد که تولید در راس این فهرست باشد. به هر حال، تولیدکنندگان سالهاست که به طور مداوم فرآیندهای تولید خود را خودکار می کنند و دلیل آن این است که آنها از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده میکنند. همچنین به تولیدکنندگان کمک می کند تا بتوانند  از کاهش خرابی گرفته تا بهبود زنجیره های تأمین اقدامات موثرتری را انجام دهند.

خدمات بهداشتی، بانکی و مدیریت دولتی نیز به همین ترتیب منطقی به نظر می رسد که از این فناوری بهره ببرند. این سه صنعت هم سرمایه گذاری در هوش مصنوعی را دارند و یادگیری ماشین در حال حاضر و بیشترین فرصت را برای سرمایه گذاری را دارد. گاس واکر، مدیر محصول در Veritone، شرکت فناوری هوش مصنوعی مستقر در کوستا مسا، کالیفرنیا، به سایت یاد شده (دایس) گفت: همه گیری باعث شده است که صنایع بیشترین ضربه را داشته باشند ویک قدم به عقب بروند و ببینند که چگونه می توانند از طریق هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای بازسازی کسب و کارشان از راه حلی استفاده کنند.

این درحالی است که در مقایسه با استخدام های فنی، تعداد آگهی های شغلی مربوط به هوش مصنوعی هنوز هم اندک است. در حال حاضر، تسلط و استقرار هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی چیزی از یک صنعت حرفه ای است. اما با کالایی شدن این فناوری ها، شرکت ها ابزاری را توسعه می دهند تا کارمندان بیشتری را از طریق آگهی های استخدام در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در پروژه های خود به کار گیرند، از طرفی مشاغل یادگیری ماشین می تواند طی چند سال آینده افزایش یابد. در واقع، یک گزارش IDC از سال ۲۰۲۰ نشان داد که سه چهارم برنامه های شرکت تجاری می توانند به نوعی به هوش مصنوعی  تا سال ۲۰۲۱ در ارتباط باشد.

یک گزارش IDC از سال ۲۰۲۰ نشان داد که سه چهارم برنامه های شرکت تجاری می توانند به نوعی به هوش مصنوعی  تا سال ۲۰۲۱ در ارتباط باشد

مشاغلی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند بالقوه سودآور هستند و متوسط ​​حقوق فعلی آنها (طبق Burning Glass ) ۱۰۵هزار دلار است. این مساله همچنین یک مجموعه مهارت است که ممکن است لازم باشد تعداد بیشتری از فن آوران، خصوصاً مدیران و مدیران اجرایی، با آن آشنا شوند. از طرفی هوش مصنوعی قرار نیست جای مدیران را بگیرد بلکه هوش مصنوعی جایگزین مواردی خواهد شد که کسی نمیتواند آن کار را انجام دهد. اخیراً راب توماس، معاون ارشد پلت فرم ابر و داده IBM، به CNBC گفت: اگر شما به هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین در رزومه و برنامه های خود، اطمینان حاصل کنید و موارد مربوط به این فناوری را قبل از مصاحبه شغلی بدانید. احتمال اینکه نتیجه خوبی بدست آورید زیاد است. 

کد خبر: ۹۶٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha