۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
سرانه مصرف ماهی در مازندران ۱۴ کیلوگرم است
مدیرکل شیلات مازندران:

سرانه مصرف ماهی در مازندران ۱۴ کیلوگرم است

بابلسر- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران سرانه مصرف ماهی در استان را ۱۴ کیلوگرم ذکر کرد و گفت: باید به ۲۰ کیلوگرم در سال برسد.

حسن اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار شمار قفس های پرورش ماهی در استان را بیش ۵۰ قفس بیان کرد و گفت: در سال قبل ۱۲ قفس به تولیدات استان افزوده شده است.

وی با اظهار اینکه هر قفس حدود ۲۵ تن ظرفیت دارد، مجموع ظرفیت ایجاد شده را طی سال قبل بیش از ۲۵۰ تن بیان کرد وگفت: مجموع میزان تولید ماهی در قفس سال قبل حدود ۷۰۰ تن بوده است.

مدیرکل شیلات مازندران با اشاره به سرانه مصرف آبزیان در استان میزان آن را ۱۴ کیلو و ۱۶ گرم بیان کرد و گفت: این میزان باید به مرز ۲۰ کیلوگرم در سال برسد.

اسحاقی با عنوان اینکه شرایط اقتصادی کشور خاص و ویژه است، افزود: افزایش قیمت نهاده ها سبب گرانی تولیدات شده است و زمانی قیمت ماهی سفید کیلویی ۲۰ هزار تومان بود و اکنون به ۲۵۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزایش هزینه هایی نظیر حامل های تراکتور، سوخت، انرژی، تعمیرات و غیره را در افزایش قیمت محصولات شیلاتی موثر دانست و گفت: این درحالی آبزیان دارای پروتئین ناب هستند و باید روی سفرهای مردم قرار گیرد.

مدیرکل شیلات مازندران افزود: مازندران دارای ظرفیت های خوبی شیلاتی است و در تولید آبزیان گرم و سردآبی رتبه برتر در کشور را دارا است.

کد خبر: ۹۶٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha