۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰
ثبت نام مسکن ملی برای ۶۹۰ لرستانی نهایی شد
مدیرکل بنیاد مسکن لرستان:

ثبت نام مسکن ملی برای ۶۹۰ لرستانی نهایی شد

لرستان- رضایی، مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: سه هزار و ۵۰۰ لرستانی متقاضی مسکن ملی هستند و تاکنون ۶۹۰ متقاضی واجد شرایطی شناخته شده‌اند.

مسعود رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار  داشت: طرح اقدام ملی توسط وزارت مسکن و شهرسازی انجام می‌شود و بنیاد مسکن به عنوان تسهیل‌گر برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر به وزارت راه و شهرسازی کمک می کند.

وی افزود: در شهرهایی که زمین، وجود داشت متناسب با موجودی زمین فراخوان دادیم و بر این اساس است که ما در برخی شهرستان ها ثبت نام برای طرح ملی مسکن داشتیم و در برخی شهرستانها ثبت‌نام نداشتیم.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان کرد: در شهرستان‌هایی مانند نورآباد، الشتر، پلدختر، الیگودرز و ازنا ثبت نام جدید برای طرح اقدام مسکن ملی داشتیم؛ در شهرستان الیگودرز قرار شد از باقیمانده مسکن مهر استفاده کنند، این طرح در  شهرستان الیگودرز خیلی مورد استقبال مردم قرار نگرفت و متقاضی چندانی وجود نداشت.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌های ازنا، الشتر و پلدختر از بین اراضی موجود قرعه کشی شده؛ در شهرستان نورآباد هم به زودی کار آماده‌سازی واگذاری زمین انجام می‌گیرد، در شهرستان کوهدشت هم ثبت نام کرده اند ولی به لحاظ حل نشدن موضوع زمین هنوز بررسی نهایی صورت نگرفته است و به محض حل شدن مشکل زمین، در این شهرستان فراخوان داده می‌شود.

رضایی بیان کرد: بیش از سه هزار و ۵۰۰ متقاضی مسکن ملی در استان داریم ولی تعداد متقاضیان واجد شرایطی که تاکنون تشخیص داده شده اند در شهرستان‌های نورآباد ۶۵۰ نفر، در الشتر ۸ نفر، پلدختر ۹ نفر و ازنا ۲۳ نفر ثبت نام نهایی شده‌اند و در مرحله واریز پول هستند و یا برخی نیز پول را واریز کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان گفت: در مناطقی که مشکل زمین وجود ندارد اگر کسی پول واریز نکند حذف می‌شود تا متقاضیانی که شرایط لازم را دارند زمین به آنها واگذار شود و کارشان انجام بگیرد.

وی افزود: در طرح مسکن ملی، میزان وام مسکن از ۱۰۰ میلیون به ۱۵۰ میلیون رسیده است و دولت کارمزد آن را پنج درصد کم و به ۱۳ درصد رسانده است از طرفی در صدور پروانه هم ۵۰ درصد تخفیف داده شده است و به زودی عملیات اجرایی شروع و کار انجام می‌گیرد.

کد خبر: ۹۶٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha