۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
قطع وابستگی بودجه کشور به نفت خام و میعانات گازی
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان کرد

قطع وابستگی بودجه کشور به نفت خام و میعانات گازی

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: قطع وابستگی بودجه کشور به نفت خام و میعانات گازی، کاهش وابستگی بودجه عمومی کشور به فروش اوراق مالی اسلامی، از جمله اقدامات اصلاح ساختار بودجه است.

به گزارش بازار، محمد خدابخشی عضو هیئت رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس موارد مربوط به برنامه، بودجه و نظارت به احکام آنها را از وظایف این کمیسیون خواند و گفت: دیوان محاسبات کشور زیر نظر این کمیسیون فعالیت می کند و در سال جدید تلاش می شود برای اجرای بودجه ۱۴۰۰ نظارت کاملی داشته باشیم.

خدابخشی گفت: بودجه های مربوط به یارانه و کمک ۳۲هزار میلیارد تومانی به تولید و اشتغال از برنامه های پیش روست و با بازدیدهای میدانی، مشکلات را از نزدیک رصد خواهیم کرد.

عضو هیئت رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس قطع وابستگی بودجه کشور به نفت خام و میعانات گازی، کاهش وابستگی بودجه عمومی کشور به فروش اوراق مالی اسلامی، بهبود فراز عملیاتی بودجه و رفع موانع برای وصول درآمدهای قابل اتکا را از جمله اقدامات اصلاح ساختار بودجه دانست و ادامه داد: این موارد زمان بر است و باید به صورت مستمر فعالیت کرد؛ همچنین با توجه به کسری سالانه بودجه باید بتوان این اصلاح ساختار را سامان بخشید.

وی همچنین از اصلاح معافیات های مالیاتی به عنوان یکی دیگر از اقدامات اصلاح ساختار بودجه نام برد و افزود: استفاده از منابع نفتی باید با ایجاد زیرساختهای مناسبی باشد و همچنین فروش اوراق مالی اسلامی را برای کارهای عمرانی صرف کرد.

خدابخشی اذعان کرد: این کمیسیون باید مراقب بدهکار شدن دولت سیزدهم باشد.

وی ضمن اشاره به اهتمام برای اصلاح آیین نامه داخلی مجلس خاطرنشان کرد: اگر کلیات بودجه در صحن رد شد، آیین نامه باید به طور شفاف، بودجه را به محل اصلی خود بازگرداند.

این عضو کمسیون برنامه و بودجه در رادیو گفت و گو ضمن اشاره به بودجه های صرف شده برای محرومیت زدایی که نمود خوبی ندارد گفت: باید به تمام اقدامات در زمینه محرومیت زادیی سامان داد و مدیریت یکپارچه ای برای آنها اعمال شود.

وی همچنین افرود: در قانون آمار نواقصی وجود دارد و بنابراین نظام آمار باید مطلوب باشد نا بتوان برنامه ریزی را براساس آن انجام داد و به دنبال بازنگری قانون نظام آماری در مجلس هستیم و همچنین آمایش سرزمینی را در دستور کار داریم.

کد خبر: ۹۶٬۱۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha