۸ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
بحران کم آبی در بیش از ۴۰۰ روستای اردبیل
مدیرعامل آبفای اردبیل اعلام کرد؛

بحران کم آبی در بیش از ۴۰۰ روستای اردبیل

اردبیل _ نعمت سلطانی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: بیش از ۴۰۰ روستای استان اردبیل در بحران کم آبی به سر می‌برند.

علیرضا نعمت سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب هستند که از این تعداد ۴۰۰ روستا با مشکلات کم آبی روبه‌رو می‌باشند.

وی جمعیت این روستاها را بیش از ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با استفاده از ۱۲ تانکر شرکت آب و فاضلاب، دو تانکر امور عشایری و چهار تانکر استیجاری از طرف بخش خصوصی از اول صبح تا آخر شب آبرسانی به روستاهای فاقد آب در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل تصریح کرد: ما سختی‌ها و مشکلات روستاییان را در تأمین منابع آب به خوبی حس می‌کنیم و تلاشمان بر این است تا از طریق منابع ملی و تزریق ۵۴۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب مجلس در بخش آب روستای ارتقا وضعیت را شاهد باشیم.

نعمت سلطانی افزود: تاکنون ۴۳۸ میلیارد تومان از این منابع در بخش‌های ملی و استانی ابلاغ شده که سهم شهرستان اردبیل ۴۴ میلیارد تومان، مشگین‌شهر ۵۴ میلیارد تومان، پارس‌آباد ۳۰ میلیارد تومان، خلخال ۶۴ میلیارد تومان و سایر شهرستان‌ها نیز ... می‌باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: با بهره‌گیری از این منابع سعی بر تکمیل مجتمع‌های آبرسانی در سطح استان داریم که نمونه آن مجتمع آبرسانی خروسلو در پارس‌آباد است که از محل ماده شش برای این پروژه ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و ۶۳ میلیارد تومان نیز از طریق منابع ملی قرار است تزریق شود.

نعمت سلطانی اضافه کرد: با تکمیل این مجتمع اهالی ۲۳۳ روستا از آب پایدار استفاده خواهند کرد که ظرفیت تصفیه‌خانه این مجتمع ۷۶ لیتر در ثانیه است.

وی اجرای فاز به فاز این پروژه را یادآور شد و بیان کرد: در فاز اول اهالی ۲۰ روستا تا پایان امسال از منابع این مجموعه آبرسانی استفاده خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اردبیل ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان بیله‌سوار در قالب سه تصفیه‌خانه برای ۲۵۰ روستا با ظرفیت ۱۳۰ لیتر در ثانیه آب با کیفیت تصفیه و از طریق لوله‌ها پمپاژ و در اختیار اهالی قرار می‌گیرد.

نعمت سلطانی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا روستاهایی که فاقد آب و یا با بحران جدی روبه‌رو هستند با اولویت و از طرق آبرسانی سیار و دائمی طرح‌های مصوب را عملیاتی کنیم.

کد خبر: ۹۶٬۱۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha