۱۶ تیر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
فعالیت ۷۰۲ واحد مشمول استاندارد اجباری در استان همدان
معاون استاندارد همدان خبر داد:

فعالیت ۷۰۲ واحد مشمول استاندارد اجباری در استان همدان

همدان - هاشمی، معاون ارزیابی و انطباق استاندارد استان همدان گفت: ۷۰۲ واحد مشمول استاندارد اجباری در استان همدان مشغول به فعالیت هستند و کالا تولید می کنند.

محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه هدف سازمانی ما پیاده سازی امر استاندارد است، عنوان کرد: باید بین استاندارد و کیفیت تفاوت قائل بود چراکه مقوله استاندارد از بدو تولید یک کالا برای آن ویژگی هایی را تعریف می کند بدین ترتیب، بروشور استانداری برای تولیدکنندگان کالا در نظر گرفته می شود که باید تولید کنندگان در تولید یک محصول به آن ویژگی ها توجه و آن ها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: در این راستا برای رسیدن به هدف های استانداردسازی در استان همدان ۷۰۲ واحد مشمول استاندارد اجباری مشغول به فعالیت هستند و کالا تولید می کنند.

صدور ۱۱ پروانه استاندارد برای واحدهای تولیدی استان همدان
معاون ارزیابی و انطباق استاندارد استان همدان با بیان اینکه ۶۶۳ مورد پروانه استانداردسازی داریم، عنوان کرد: سال گذشته حدود ۷۲ مورد پروانه در این زمینه صادر و در سه ماهه سال جاری بالغ بر ۱۱ پروانه در این زمینه صادر شده است.

هاشمی با اشاره به اجرای طرح هماهنگ استاندارد در سطح استان همدان عنوان کرد: این طرح، یکی از کارهایی که در پیش می گیرد حفظ کیفیت است بدین سان از واحدها نمونه برداری و نمونه ها مورد آزمایش قرار می گیرند تا با استاندارد مطابقت داشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه این طرح در سطح بازار انجام می شود، گفت: در این راستا سال گذشته ۹ هزار و ۱۵ مورد بازرسی از سطح بازار استان همدان داشتیم و در سه ماهه سال جاری بالغ بر دو هزار و ۳۲۴ مورد بازرسی صورت گرفت تا کالاها به لحاظ کیفی و در برخی موارد از لحاظ کمی مورد بررسی قرار گیرند.

معاون ارزیابی و انطباق استاندارد استان همدان با اشاره به اینکه در این راستا در سال ۱۳۹۹ از ۲۶۹ مود از کالاها نمونه برداری صورت گرفت، افزود: این نمونه ها مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند و این روند، موجب ارتقا و رشد کیفی خوبی در محصولات شده است.

کد خبر: ۹۶٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha