۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مدت زمان صدور و پیگیری جواب ویزای انگلیس

مدت زمان صدور و پیگیری جواب ویزای انگلیس

ویزای انگلیس با توجه به درخواست متقاضی و تصمیم سفارت به صورت ۶ ماهه، ۲، ۵ و ۱۰ ساله چند بار ورود صادر می‌گردد. در واقع اعتبار هر ویزا به نوع و مدت زمان آن بستگی دارد.

به گزارش بازار، برای سفری توریستی به انگلیس و دیدن جاذبه‌های این کشور برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ برای کنفرانس و یا جلسه به کانادا دعوت شده‌اید؟ یا جهت ارتقا شرایط کاری قصد شرکت در نمایشگاه را دارید؟ اما نمی‌دانید مدت زمان صدور ویزای انگلیس چقدر است و چند وقت قبل از سفر باید برای دریافت ویزای انگلیس اقدام کنید؟ در این مطلب کارشناسان ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک تمام سؤالات شما در این زمینه را پاسخگو هستند.

چه قصد اقدام برای دریافت ویزای کانادا را داشته باشید چه ویزای انگلیس یا هر ویزای دیگر، اطلاع از مدت زمان صدور ویزا را باید در برنامه خود قرار دهید. چرا که بدون دانستن این موضوع نمی‌توانید جهت دریافت به موقع ویزا اقدام و برای سفر برنامه‌ریزی کنید. از آنجا که انگلیس جز مقاصد پرطرفدار ایرانیان بوده و دریافت ویزای آن پروسه‌ای نسبت طولانی و زمان‌بر دارد ادامه مطلب را به مدت زمان صدور ویزای انگلیس و پیگیری جواب آن اختصاص داده‌ایم.

مدت زمان صدور ویزای انگلیس

اقدام به موقع جهت تعیین وقت سفارت انگلیس در پروسه دریافت ویزا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که هرگونه تاخیر برنامه‌ریزی‌های شما را جهت دریافت ویزا به تعویق خواهد انداخت.

دریافت وقت سفارت انگلیس از طریق وب سایت رسمی سفارت امکان‌پذیر است. بعد از ثبت نام اولیه و تکمیل فرم سفارت در وب سایت متقاضی می‌تواند یکی از دفاتر تهران، ترکیه (استانبول، آنکارا)، امارات (دبی، ابوظبی) یا ارمنستان (ایروان) را برای انگشت نگاری و تحویل مدارک انتخاب کند. زمان وقت دهی در هریک از دفاتر سفارت به شرایط و حجم تقاضا بستگی دارد. اما مدت زمان جوابدهی به ویزا بعد از انگشت نگاری در تمام سفارت‌ها یکسان است.

بدین معنی که انتخاب محل انگشت نگاری در زمان تعیین شده برای انجام مرحله تحویل مدارک و انگشت نگاری موثر است اما تاثیری در روند جوابدهی ویزا ندارد.

به طور معمول مدت زمان صدور ویزای انگلیس ۱۵ تا ۳۰ روز طول می‌کشد. البته مدت اعلام شده جهت مشخص شدن جواب ویزا بر حسب تصمیم سفارت ممکن است کمتر یا حتی بیشتر به طول بیانجامد.

پیگیری جواب ویزای انگلیس

حال اگر جواب ویزای انگلیس بیش از زمان اعلام شده به طول بیانجامد از کدام راه می‌توان جواب ویزا را پیگیری کرد؟

شاید جواب این سوال کمی مایوس کننده باشد اما در هر صورت راهی برای پیگیری جواب ویزای انگلیس وجود ندارد. چنانچه بعد از گذشت ۱۵ تا ۳۰ روز کاری بعد از انگشت نگاری همچنان جوابی از سفارت انگلیس مبنی بر صدور یا عدم صدور ویزا دریافت نکرده باشید باید صبر کنید تا روند بررسی مدارک توسط افسر سفارت انجام شده و نتیجه نهایی ویزا اعلام شود.

در این مواقع حتی در صورت ارسال ایمیل نیز سفارت شما را به صبر تا زمان پاسخگویی دعوت می‌کند. البته طبق روال کاری سفارت انگلیس در بیشتر مواقع جواب ویزا در بازه زمانی مشخص شده به متقاضی اعلام می‌شود.

با ویزای انگلیس به کدام کشورها می‌توان سفر کرد؟

ویزای انگلیس از معتبرترین ویزاهای جهان است و دارندگان آن علاوه بر بریتانیا امکان سفر به چند کشور دیگر را نیز پیدا خواهند کرد.

مکزیک، پاناما، بلاروس، پرو، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی، کوبا و جاماییکا از کشورهایی هستند که با دریافت ویزای انگلیس می‌توانید به آن‌ها سفر کنید. یادآور می‌شویم که تنها در صورت معتبر بودن پاسپورت و تاریخ ویزای انگلیس اجازه ورود به خاک کشورهای ذکر شده را خواهید داشت.

نکته دیگر اینکه ویزای انگلیس با توجه به درخواست متقاضی و تصمیم سفارت به صورت ۶ ماهه، ۲، ۵ و ۱۰ ساله چند بار ورود صادر می‌گردد. در واقع اعتبار هر ویزا به نوع و مدت زمان آن بستگی دارد.

مدت زمان صدور و پیگیری جواب ویزای انگلیس

قیمت ویزای انگلیس

لیبیل‌های هر یک از ویزاهای ۶ ماهه، ۲، ۵ و ۱۰ ساله با یکدیگر تفاوت دارد. در واقع این نوع ویزای انگلیس است که قیمت آن را تعیین می‌کند.

 قیمت لیبل ویزای ۶ ماهه ۳۰۰ دلار است.

قیمت لیبل ویزای  ویزای ۲ ساله ۷۲۰ دلار است.

قیمت لیبیل ویزای ویزای ۵ ساله ۱۱۲۰ دلار است.

قیمت لیبیل ویزای ویزای ۱۰ ساله ۱۳۲۰ دلار است.

نکات مهم در خصوص شرایط دریافت ویزای انگلیس

· ارائه مدارک مالی معتبر و متناسب با حقوق دریافتی نقشی مهم در دریافت ویزای انگلیس دارد. (این مورد نه فقط در ویزای انگلیس بلکه در دریافت ویزای کانادا و وقت سفارت آمریکا نیز تاثیر مثبت دارد)

· داشتن دعوت نامه از مدارک واجب برای دریافت ویزا نیست اما ارائه آن می‌تواند احتمال صدور ویزا را بالا ببرد.

· ارائه برنامه سفر و مشخص شدن هدف برای سفر به انگلیس از مدارکی ست که در روز انگشت نگاری باید به سفارت ارائه دهید.

· ارائه مدارک شغلی معتبر نشان می‌دهد که شما به عنوان متقاضی ویزا از موقعیت شغلی مناسبی در کشور خود برخوردار بوده و قصد اقامت دائم در کشور انگلیس را ندارید.

مدت زمان صدور و پیگیری جواب ویزای انگلیس

جهت دریافت ویزای انگلیس، ویزای کانادا و وقت سفارت آمریکا با کارشناسان ویزا در آژانس هواپیمایی ستاره ونک به شماره ۸۸۸۸۰۰۰۰-۰۲۱ تماس بگیرید.

کد خبر: ۹۶٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha