۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
۶۰ میلیارد تومان بدهکار پیمانکاران راه‌های روستایی هستیم
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

۶۰ میلیارد تومان بدهکار پیمانکاران راه‌های روستایی هستیم

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از محل احداث و توسعه راه‌های روستایی در سال‌های اخیر بیش از ۶۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران استان اردبیل داریم.

محبوب حیدری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: این بدهی‌ها باید در اولین فرصت تسویه شود که تلاش می‌کنیم از محل ۱۱۲ میلیارد تومان منابع توسعه راه‌های روستایی در سال جاری بخش عظیمی از این مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

وی به مراجعه مکرر این پیمانکاران به راه و شهرسازی استان و اظهار شرمندگی در برابر آنها تصریح کرد: بیش از دو سال است که پیمانکاران پیگیر دریافت این رقم مطالباتی خود هستند که انتظار می‌رود با کمک و مساعدت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هر چه سریعتر این منابع تأمین شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به نیمه‌تمام ماندن برخی از ساختمان‌های دولتی را یادآور شد و گفت: این ساختمان‌های دولتی از فرمانداری‌ها گرفته تا ساختمان فرهنگی، هنری و معلولان ذهنی بلاتکلیفی عجیبی را رقم زده که بهتر است در جلوگیری از فرسودگی این مجموعه‌ها و کاهش هزینه‌های نگهداری هر چه سریعتر تعیین تکلیف شوند.

حیدری افزود: به راحتی می‌توانیم شش باب از این ساختمان‌ها را در سه ماه تابستان به عنوان فصل کاری مناسب تکمیل کرده و تحویل دستگاه‌های بهره‌بردار کنیم.

وی در مورد تأمین زمین رایگان برای طرح اقدام ملی مسکن خاطر نشان کرد:‌ در همه شهرستان‌های استان اردبیل این واگذاری با همکاری فرمانداران انجام شده و بنیاد مسکن به غیر از شهر اردبیل در سایر شهرستان‌ها متولی ساخت طرح اقدام ملی مسکن است.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: برخلاف سایر استان‌ها که زمین با قیمت بالا به متقاضیان واگذار شده، در این استان با تاکید استاندار اردبیل و راه و شهرسازی زمین رایگان در اختیار مجریان طرح قرار گرفته تا هر چه سریعتر با آورده ثبت‌نام‌کنندگان و تسهیلات بانکی طرح اقدام ملی مسکن به سرانجام برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از اختصاص ۳۳۰ میلیارد تومان منابع ملی در سال ۹۹ برای توسعه بزرگراه‌های استان خبر داد و بیان کرد: تمام راه‌های شریانی استان هم اکنون از ردیف اعتبار ملی برخوردار هستند و در سال جاری نیز سعی بر این است تا بیشتر از منابع سال ۹۹ اعتبار در این حوزه جذب و تکمیل بزرگراه‌ها را شاهد باشیم.

کد خبر: ۹۶٬۱۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha