۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۰
تقویت باورها به مدیریت حوزه آب کمک می‌کند
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

تقویت باورها به مدیریت حوزه آب کمک می‌کند

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: تقویت باورها در حوزه آب، می‌تواند در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت، خدمات و مصارف خانگی کمک بسیاری کند تا با توجه به شرایط سخت بحث آب را به خوبی مدیریت کنیم.

به‌گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، سید محمدرضا موالی‌زاده در اولین جلسه کارگروه ملی برنامه ترویج فرهنگ بهینه مصرف آب که با حضور وزرای نیرو و ارشاد در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، با تشکر از همکاری بسیار خوب وزارت نیرو، گفت: با نظر دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای فرهنگ عمومی کشور، ما در دوره جدید کاری شورای فرهنگ عمومی کشور یک رویکرد جدیدی را تعقیب کردیم که آن، رویکرد مسئله محور و نگاه به مباحث اجتماعی در جامعه است.

وی افزود: در این راستا، اسنادی از جمله سند ترویج ورزش همگانی تدوین شد که مسئله مهمی است. بحث فرهنگ سلامت که سلامت را صرفا به معنای نبود بیماری اطلاق نکردیم، بلکه گفتیم سلامت شامل چهار بخش سلامت جسمانی، روانی، اجتماعی و معنوی می‌شود، بحث سند محیط زیست و بحث توانمندسازی مددجویان، موضوع کار، مهارت آموزی و کارآفرینی، وقف و مباحث متعدد دیگر را دنبال کردیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان این‌که یک ظرفیت متنابهی در شورای فرهنگ عمومی کشور وجود دارد، ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی همانند یک مجلس و پارلمان فرهنگی است که در تهران حدود ۳۵ نفر شامل اعضای حقیقی و حقوقی عضو این مجموعه هستند. در استان‌ها نیز متناظر همین مجموعه، امام جمعه مرکز استان به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی، استاندار به عنوان نایب رئیس و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان هستند. این شورا در شهرستان‌ها نیز به متناظر همین مسئولان وجود دارد.

موالی زاده اظهار کرد: تلاش ما در این مدت این بوده که برای حل مشکلات در زمینه‌های مختلف، تلاش کنیم که در کنار بایدها، حوزه باورها را تقویت کنیم و شورای فرهنگی عمومی این ماموریت مهم راهبردی را دنبال کرده است.

وی با بیان این‌که جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار نفر عضو شورای فرهنگ عمومی کشور هستند، گفت: حتی بعضی بخش‌ها هم به صورت شبکه بزرگ‌ مویرگی در امتداد بخش‌های مختلف کشور امتداد یافته و ظرفیت قابل توجهی در این خصوص وجود دارد.

کد خبر: ۹۶٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha