۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۸
افزایش ۲۷۰۰ نفری شاغلین صنایع‌دستی همدان طی یکسال
مدیرکل میراث‌فرهنگی همدان خبر داد:

افزایش ۲۷۰۰ نفری شاغلین صنایع‌دستی همدان طی یکسال

همدان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان از افزایش دو هزار و ۷۰۰ نفری شاغلین صنایع‌دستی همدان در سال گذشته خبر داد.

به گارش بازار و به نقل از روابط عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علی مالمیر گفت: به‌منظور توسعه و ترویج صنایع‌دستی که در حال حاضر مناسب‌ترین فرصت ایجاد اشتغال را دارد در زمینه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش صنایع دستی کارگاه‌های آموزشی خوبی برگزار شده است.

مالمیر افزود: در حال حاضر در زمینه برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی برنامه‌های خوبی اجراشده که هدف از برگزاری این کلاس‌ها توسعه و ترویج هنرهای سنتی، آشنایی و جذب جوانان و علاقه‌مندان به رشته‌های مختلف صنایع‌دستی و ایجاد بستر مناسب برای اشتغال و کارآفرینی این گروه است.

وی گفت: سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱.۴ میلیارد ریال برای آموزش و ترویج صنایع‌دستی در همدان تخصیص یافت و تعداد شاغلین اضافه شده صنایع‌دستی این استان طبق سامانه ملی رصد دو هزار و ۷۸۷ نفر بوده است که در قالب ۸۳۵ کارگاه در رشته‌های مختلف اعم از سفال و سرامیک، چرم، صنایع‌چوب، گلدوزی و مروار مشغول به فعالیت شده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت:  آموزش‌دیدگان شاغلین صنایع‌دستی طی سال گذشته در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی بالغ بر ۷۱۳ نفر بوده‌اند که آموزش‌های صنایع‌دستی را در رشته‌های مختلف و در سطح شهرستان‌های استان آموزش دیده اند.

کد خبر: ۹۶٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha