۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
پایان ثبت اراضی ملی و دولتی ۱۶ استان تا پایان تیر
معاون سازمان جنگل‌ها خبر داد

پایان ثبت اراضی ملی و دولتی ۱۶ استان تا پایان تیر

افلاطونی، معاون سازمان جنگل‌ها، از ثبت کامل اراضی ملی ۱۶ استان تا پایان تیر ۱۴۰۰ در طرح کاداستر خبر داد و گفت: همه اراضی ملی کشور تا آخر شهریور در طرح کاداستر ثبت می‌شوند.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی با اشاره به همکاری مناسب سازمان ثبت جنگل‌ها و مراتع کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طی سال ۱۳۹۹ افزود: سال گذشته در ثبت اراضی در سامانه کاداستر یک جهش خوبی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود یک و نیم برابر ۴ سال قبل آن، کاداستر اراضی ملی و دولتی ثبت شد، گفت: سال گذشته کاداستر همه اراضی جنگلی و ساحلی انجام شد و الان در حال رفع برخی اشکالات و ابهامات هستیم.

معاون حفاظت و امور اراضی سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، از سیاست جدید این سازمان در بحث واگذاری حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی به خود مردم، خبر داد و افزود: براساس ماده ۳ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور، طرحی به عنوان حفاظت مشارکتی از جنگل‌ها و مراتع کشور در دستور کار سازمان جنگل‌ها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: براساس این طرح، سازمان جنگل‌ها با هموطنان متقاضی حفاظت از منابع طبیعی، قراردادهایی را منعقد، و موضوع حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی را به آن‌ها واگذار می‌کند.

افلاطونی تشکل‌های مردمی و تعاونی‌ها را از جمله متقاضیان این طرح برشمرد و گفت: در این طرح درآمدهای پیش بینی شده، هم هزینه‌های حفاظت از منابع طبیعی، و هم درآمد مجری طرح را تامین می‌کند.

معاون سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور با تاکید براینکه برای اجرای طرح محافظت مشارکتی منابع طبیعی، اقداماتی انجام و شرایط عملیاتی شدن آن تسهیل شده است، در خصوص ساخت و سازهای ویلاهای غیر مجاز در حریم دریا هم افزود: بجز دو مورد کاربری خاص و ضروری، براساس قانون مصوب سال ۱۳۴۲ تا حریم ۶۰ متری از آخرین پیش روی دریا، هرگونه ساخت و ساز ممنوع است.

وی با تاکید براینکه در حریم ۶۰ متری ساحل‌ها فقط امکان ساخت دو کاربری اسکله، و تاسیسات ضروری دولتی وجود دارد، گفت: ساخت این دو کاربری هم نیاز به مجوز هیئت وزیران دارد.

افلاطونی درپایان با بیان اینکه ساخت و ساز در خارج از حریم ۶۰ متری دریا هم باید در قالب طرح و با همکاری منابع طبیعی اجرا شود، افزود: هرگونه ساخت و ساز در حریم ساحل خارج از این قواعد، خلاف است و براساس قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.

کد خبر: ۹۶٬۰۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha