۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
مخالفت مجلس با ادغام پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

مخالفت مجلس با ادغام پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی گفت: کشور در زمینه آبخیزداری و حفاظت از خاک نیازمند حمایت و تحقیقات بوده و پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری در حال حاضر تخصصی ترین مجموعه در بخش‌های مطرح شده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص اقدامات کمیسیون در راستای حفظ پژوهشکده حفاظت از خاک و آب، گفت: متاسفانه سامانه کارمند ایران پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری مسدود شده و این موضوع به منزله اقدام برای ادغام آن است.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی در گذشته مخالفت خود را با ادغام پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری با پژوهشکده های دیگر را اعلام کرده است، عنوان کرد: بر اساس مصوبه قبلی نشست در خصوص ادغام پژوهشکده حفاظت از آب و خاک، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی باید برنامه بازطراحی ساختار تشکیلات خود را ارائه می‌کرد و در آن پژوهشکده مذکور حفظ می‌شد و در راستای کوچک سازی؛ یکی دیگر از بخش‌هایی که مشابه آن در کشور وجود دارد ادغام می‌گردید.

وی افزود: متاسفانه سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی تا کنون معماری تشکیلات خود را ارائه نکرده و سازمان امور استخدامی به سمت اجرای مصوبه قبلی شورای عالی اداری به معنای ادغام پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری حرکت کرده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: کل عرصه کشور در زمینه آبخیزداری و حفاظت از خاک نیازمند تحقیقات و حمایت بوده و پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری در حال حاضر تخصصی ترین مجموعه در بخش‌های مطرح شده است که اقدامات اجرایی خوبی داشته و حفظ آن ضرورت دارد.

ساداتی نژاد در پایان گفت: مقرر شده است کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری کمیسیون کشاورزی مجلس به ریاست آقای عباسی نایب رئیس کمیسیون طی دو هفته در نشست مشترک با سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی معماری تشکیلاتی این سازمان را با نگاه به حفظ پژوهشکده حفاظت از خاک و آبخیزداری بررسی و نتیجه آن را به کمیسیون ارائه کنند تا از ادغام این پژوهشکده جلوگیری شود.

کد خبر: ۹۵٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha