۷ تیر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
مطالعات راه آهن اردبیل – پارس‌آباد در مراحل پایانی قرار دارد
استاندار اردبیل:

مطالعات راه آهن اردبیل – پارس‌آباد در مراحل پایانی قرار دارد

اردبیل- بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: احداث راه آهن اردبیل–پارس‌آباد در مراحل پایانی مطالعات است و از سال آینده با ردیف اعتباری ویژه عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در کنار تکمیل راه آهن اردبیل – میانه در سال جاری تلاش بر این است تا با اتمام مطالعات خط ریلی اردبیل – پارس‌آباد، این پروژه نیز از سال آینده با تلاش پیمانکاران و جذب منابع اولیه فاینانس شروع شود.

وی به ۴.۵ برابری اعتبارات استان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: سال گذشته اعتبارات استان با پایه ۲۳۶ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان ارتقا یافت که یک جهش ۴.۵ برابری را نسبت به سال‌های گذشته شاهد بودیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تاکنون از منابع مختلف ۸۹۷ میلیارد تومان برای استان در پروژه‌های متعدد جذب اعتبار شده و امیدواریم تا پایان سال مالی به شکل کامل منابع پیش‌بینی شده در حوزه‌های مختلف جذب شود.

درآمد یک‌هزار میلیارد تومانی اردبیل از فروش اموال
بهنام‌جو درآمد استان را از فروش اموال در سال ۱۴۰۰ بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این منابع صرف تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دستگاه‌های اجرایی و همچنین طرح‌های جهش تولید خواهد شد.

وی با ابراز خرسندی از پیوستن نام اردبیل به ردیف اعتباری خط ریلی بستان‌آباد – سراب به اردبیل خاطر نشان کرد: بر اساس اصلاح ردیف بودجه‌ای قرار شده این خط ریلی به سمت اردبیل توسعه پیدا کند.

استاندار اردبیل به محدودیت اعتبارات استانی اشاره کرد و ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۳۰ درصد تخصیص بودجه سالانه را شاهد بودیم که از همین رو مدیران دستگاه‌های اجرایی باید تمام تلاش و توان خود را برای جذب ردیف‌های ملی قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: بیشترین سهم از منابع ملی برای پروژه‌های مختلف استان تأمین شده که در حوزه آب، راه و عمران روستایی یک‌هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان منابع جذب خواهد شد.

جذب ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌ها و طرح‌های زیربنایی
بهنام‌جو بیان کرد: جهت‌گیری امسال در توزیع اعتبارات باید پروژه‌های بخش تولید، آب، راه و تأمین زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی باشد تا سرمایه‌گذاران با خیال راحت و با کاهش قیمت واگذاری در این شهرک‌ها بتوانند کارآفرینی و سرمایه‌گذاری‌های لازم را انجام دهند.

وی توجه جدی به تکمیل پایاب سد خداآفرین و جذب دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بزرگراه‌ها و طرح‌های زیربنایی استان را یادآور شد و اظهار کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید ظرفیت‌های بودجه و تبصره‌های قانونی را در این زمینه احصا کرده و در اختیار مدیران قرار دهد.

استاندار اردبیل جذب فاینانس بانکی را یکی دیگر از اولویت‌ها برشمرد و تصریح کرد: در سفر اخیر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران ۲۵۰ میلیارد تومان و راه آهن اردبیل نیز ۱۰۰ میلیارد تومان منابع اختصاص یافت که تا پایان دولت جذب این منابع انجام خواهد شد.

کد خبر: ۹۵٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha