۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
تامین منابع مالی؛ علت کُندی تکمیل نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر
رئیس سازمان انرژی اتمی عنوان کرد

تامین منابع مالی؛ علت کُندی تکمیل نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر

صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تامین منابع مالی، عامل کند شدن روند ساخت و تکمیل نیروگاه‌های دو و سه بوشهر است و برای رفع این مشکل قرار است پیشنهادهایی را به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی‌اکبر صالحی با بیان اینکه اکنون هزار مگاوات برق هسته‌ای تولید می‌شود و با تکمیل نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر این میزان به ۳ هزار مگاوات خواهد رسید، تصریح کرد: هر کدام از نیروگاه‌ها هزار مگاوات برق تولید خواهند کرد، البته اکنون سه سال از زمان آغاز ساخت این دو نیروگاه می‌گذرد و برای تکمیل به ۵ سال دیگر زمان نیاز است.

وی ادامه داد: تکمیل هر کدام از نیروگاه‌ها ۸ سال به طول خواهد انجامید تا بتوانند وارد مدار شوند. اکنون تا حدودی در پرداخت اقساط خود به روس‌ها به دلیل مسائل اقتصادی و تحریم‌ها دچار مشکل شده و نتوانسته‌ایم به موقع مبالغ را پرداخت کنیم و این موضوع موجب کند شدن، روند تکمیل و ساخت نیروگاه‌ها شده است.

صالحی تاکید کرد: امکان دارد نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر طی ۸ سال وعده داده شده، تکمیل نشود، اما در صورت وجود گشایش اقتصادی امکان افزایش سرعت ساخت و تکمیل نیروگاه‌ها وجود دارد تا بتوان مقداری عقب ماندگی‌ها را جبران کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برای رفع مشکل مالی و تامین هزینه‌های ساخت نیروگاه‌های ۲ و ۳ بوشهر قرار است، پیشنهادهایی را به کمیسیون اقتصادی دولت ارائه کنیم و در صورت تایید آنها، این پیشنهاد به هیئت وزیران ارسال خواهد شد.

کد خبر: ۹۵٬۸۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha