۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی الغدیر قم؛ ایجاد مشوق برای فعالان اقتصادی
استاندار قم تأکید کرد؛

حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی الغدیر قم؛ ایجاد مشوق برای فعالان اقتصادی

قم- سرمست، استاندار قم شهرک صنعتی الغدیر قم را مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاران سراسر کشور دانست و گفت: همه مدیران استان باید از فعالیت اقتصادی در این منطقه حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار بازار، بهرام سرمست ظهر یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی الغدیر قم که در قالب برنامه یکشنبه‌های عمرانی استاندار در محل این شهرک با حضور مسئولان و فعالان صنعتی و اقتصادی برگزار شد، با بیان اینکه موقعیت جغرافیایی قم و قرار گرفتن در شعاع ۱۲۰ کیلومتری تهران و همچنین قرار داشتن در مسیر ارتباطی ۱۷ استان باعث شده سرمایه‌گذاری صنعتی در قم مورد علاقه سرمایه‌گذاران و فعالان این عرصه باشد، گفت: جذب سرمایه و گسترش شهرک‌های صنعتی از اولویت‌های مهم استان قم برای توسعه است.

وی با بیان اینکه شهرک صنعتی الغدیر ظرفیت بالایی برای جذب سرمایه از خارج استان دارد، تأکید کرد: نزدیکی این شهرک به پایتخت باعث ایجاد جاذبه برای توسعه صنایع تبدیلی در این منطقه شده و سرمایه‌گذاران بسیاری علاقمند به فعالیت در این شهرک هستند که لازم است زیرساخت‌های لازم برای فعالیت صنعتی فراهم شود.

در همه فعالیت‌ها در قم باید به موضوع کم آبی توجه داشت
استاندار قم در ادامه به مشکل کم آبی در استان قم اشاره کرد و گفت: در همه فعالیت‌ها در قم باید به موضوع کم آبی توجه داشت و اولویت در ایجاد واحدهای صنعتی در این منطقه توجه به صنایع کم آب‌بر است.

وی بر رفع موانع سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی قم تأکید کرد و افزود: باید سریعتر احداث معابر و اتصال به شبکه‌های آب، برق و گاز و سایر خدمات لازم مورد توجه مسئولان مربوطه باشد.

سرمست همچنین با اشاره به اهمیت شهرک صنعتی الغدیر قم گفت: برای رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها در این منطقه تدابیر لازم اندیشیده شده و امروز عملیات گازرسانی به این شهرک به عنوان یک زیرساخت مهم در صنعت با عملیات جهادی چند ماه زودتر از موعد مقرر انجام شد و فعالان صنعتی از نعمت گاز شهری بهره‌مند شدند.

وی بر حمایت از سرمایه‌گذاران استانی و به خصوص خارج استان تأکید کرد و افزود: همه مدیران و مسئولان قم موظف به حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری در این استان هستند و باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنند که شاهد جهش تولید و کارآفرینی و اشتغال و افزایش قابلیت‌های صنعتی در استان قم باشیم.

حمایت از سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی الغدیر قم؛ ایجاد مشوق برای فعالان اقتصادی

مشوق‌های درنظر گرفته شده برای فعالان اقتصادی
استاندار قم به مشوق‌های درنظر گرفته شده برای فعالان اقتصادی در شهرک صنعتی الغدیر اشاره کرد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی باید با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های موجود حمایت بیشتری از این منطقه داشته باشد و سرمایه‌گذاری تسهیل شود.

وی با اشاره به مشکل کمبود زمین در شهرک‌های صنعتی قم، تأکید کرد: در شهرک‌های صنعتی محمودآباد و شکوهیه با محدودیت‌هایی برای واگذاری زمین به صنعت‌گران مواجه هستیم و تلاش می‌کنیم با الحاق زمین کافی و مناسب به این شهرک‌ها شرایط لازم برای استقرار واحدهای صنعتی فراهم شود.

سرمست از تخصیص ۸۶۴ هکتار زمین در فاز اول به شهرک صنعتی الغدیر خبر داد و گفت: با رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت‌های لازم این منطقه بهترین مکان و ظرفیت مناسبی برای فعالیت واحدهای اقتصادی و حضور سرمایه گذارانی از سراسر کشور است.

لازم به ذکر است عملیات گازرسانی به شهرک صنعتی الغدیر قم با اعتباری بالغ بر ۶۱ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

کد خبر: ۹۵٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha