۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۰
سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیاردی چین در جاده جدید ابریشم

سرمایه‌گذاری ۱۳۰ میلیاردی چین در جاده جدید ابریشم

وزیر امور خارجه چین اعلام کرد: حجم سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت‌های چینی در اقتصاد کشورهای شرکت کننده در کمربند جاده ابریشم، بالغ بر ۱۳۰ میلیارد دلار است.

به گزارش بازار، وب سایت وزارت خارجه چین به نقل از وزیر  امور خارجه در کنفرانس ویدئویی در مورد همکاری در این چارچوب در منطقه آسیا و اقیانوسیه، گفت: طی هشت سال گذشته، طرح این جاده کمربندی به واقعیت تبدیل شده و فرصت ها و پاداش های فوق العاده ای را برای کشورهای جهان فراهم می کند. تجارت کل چین با کشورهای شرکت کننده در طرح کمربند/ جاده از ۹.۲ تریلیون دلار فراتر رفته است. سرمایه گذاری مستقیم شرکت های چینی در این پروژه بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار بوده است.

وی اشاره کرد که علی رغم شرایط دشوار همه گیری، تجارت چین با کشورهای پیشقدم در سال ۲۰۲۰ به رکورد ۱.۳۵ تریلیون دلار رسیده است. این تاثیر مثبتی در مبارزه با عواقب همه گیری کووید، ثبات اقتصاد و محافظت از رفاه مردم کشور داشت.

جاده هزار تریلیونی جدید ابریشم که توسط شی جین پینگ؛ رئیس جمهور چین در سال ۲۰۱۳ اعلام شد، با هدف تقویت ارتباط و همکاری بین آسیای شرقی، اروپا و شرق آفریقا است. با این انتظار که تجارت جهانی به طور قابل توجهی گسترش یابد و هزینه های تجارت را برای کشورهای دخیل به نصف کاهش دهد.

کد خبر: ۹۵٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha