۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
۳۰۰ شهر در تنش آبی
معاون آب و آبفای وزارت نیرو مطرح کرد

۳۰۰ شهر در تنش آبی

خامسی، معاون آب و آبفای وزارت نیرو با بیان اینکه ۳۰۰ شهر کشور دچار تنش آبی هستند گفت: هیچ برنامه‌ای برای قطعی یا جیره بندی آب نداریم.

به گزارش بازار، قاسم تقی زاده خامسی در تشریح شرایط تنش آبی گفت: تنش آبی به معنای آن است که این شهرها در شرایط سر به سری هستند و اگر بیش از این مقدار مصرف داشته باشند دچار افت فشار آب می‌شوند. البته این افت فشار به معنی قطعی آب یا جیره بندی آب نیست و با مدیریت افت فشار در این شهرها آب رسانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر از ۱۴۰۰ شهر کشور ۳۰۰ شهر دچار تنش آبی هستند که در سراسر کشور پراکنده هستند و بیشتر هم شامل شهرهایی است که مخازن آبی آن‌ها کم است و امکان دخیره آب نداریم و مواقعی هم که برق قطع می‌شود دچار مشکل می‌شویم.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو افزود: در تهران هم با وجود اینکه ۸۰ درصد مردم جزء خوش مصرف‌ها هستند و مصرف مناسب دارند، اما ۲۰ درصد به اندازه‌ای مصرف آن‌ها بالاست که تهران را جزء شهرهای پر مصرف قرار داده است.

تقی زاده خامسی، مدیریت منابع آبی را یکی از تدابیر وزارت نیرو برای عبور از مرحله تنش آبی عنوان کرد و گفت: اکنون ۵۰ میلیارد متر مکعب مخزن برای ذخیره آب در سدها داریم و اکنون نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد مخازن کاهش یافته است و این به نسبت کاهش بارندگی که ۵۲ درصد است نشان دهنده مدیریتی است که در خرجی سدها صورت گرفته است و سبب شده شهرهایی که از آب سدها استفاده می‌کنند مشکل تامین آب نداشته باشند.

وی تاکید کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم برای آنکه همه بتوانند به صورت عادی از آب و برق بهره‌مند شوند در مصرف آن‌ها صرفه جویی کنند تا از پیک مصرف عبور کنیم.
 

کد خبر: ۹۵٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha