۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
بهره‌برداری از نخستین مرکز انتقال نفت ۱۰۰ درصد ایرانی
مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج‌فارس خبر داد

بهره‌برداری از نخستین مرکز انتقال نفت ۱۰۰ درصد ایرانی

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس گفت: برای نخستین بار مرکز انتقال نفت صد درصد ایرانی توسط منطقه خلیج فارس و به همت پیمانکاران داخلی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش بازار به نقل از شانا، حمیدرضا کیهان‌پور در بازدید از خط لوله گوره - جاسک  و آیین بهره‌برداری از مرکز انتقال شماره دو این خط گفت: چهار دستگاه الکتروپمپ توسط شرکت پمپ‌های صنعتی ایران در مرکز انتقال شماره ۲  نفت خام گوره - جاسک نصب شده که اکنون چهار دستگاه به شکل ۱+۳ در حال بهره‌برداری است.

وی تأکید کرد: در فاز یک خط لوله گوره - جاسک تقریباً یک‌سوم حجم ظرفیت اسمی آن به میزان ۳۳۰ هزار بشکه  در روز به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس گفت: پمپ‌های این خط به‌صورت موازی است و هرکدام قابلیت حمل بالغ بر ۱۰۰ هزار بشکه فرآورده از مبدأ گوره به جاسک را دارند.

کیهان‌پور با اشاره به اینکه در فاز نهایی این ظرفیت به یک میلیون بشکه خواهد رسید، تصریح کرد: یکی از نکات برجسته  و قابل توجه این خط، تأمین نفت خام خوراک پالایشگاه بندرعباس است که برای نخستین بار و به‌صورت زمینی با یک انشعاب ۳۰ اینچ از خط لوله ۴۲ اینچ در کنار شهر بندرعباس  انجام می‌شود.

وی گفت: از ابتدای تأسیس پالایشگاه بندرعباس تاکنون تأمین خوراک این پالایشگاه از طریق دریا و کشتی بوده است.

کد خبر: ۹۵٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha