۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲
تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی
محمد شریعتمداری خبر داد:

تولید روزانه ۳۰ هزار ماسک با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی (به عنوان کارفرما) و جهاد دانشگاهی (به عنوان مجری) در کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها و اهمیت مشارکت همگانی در مقابله با ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: در حال حاضر روزانه حداقل ۳۰ هزار ماسک با استفاده از ظرفیت مشاغل خانگی تهیه می‌شود و مقدمات ورود سایر استان ها به تولید این ملزومات فراهم شده و این ظرفیت به زودی افزایش چشمگیری خواهد داشت.

محمد شریعتمداری همچنین از اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی(به عنوان کارفرما) و جهاد دانشگاهی (به عنوان مجری) در کشور خبر داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح اقدامات و تمهیدات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پرداخت و گفت: از اهداف  طرح ملی توسعه مشاغل خانگی شبکه سازی، ایجاد شبکه های عملیاتی و نقش توسعه و واسطه بین متقاضی و برندهای ملی، محلی و پیشران و  همچنین مهارت افزایی و اشتغالزایی است.

وی افزود: تلاش شده برای کمک به مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور از ظرفیت های مشاغل خانگی در استانها استفاده شود.
 شریعتمداری افزود: در تعدادی از استان ها نظیر گلستان و بوشهر و خراسان رضوی، تهران و مرکزی و ... اقداماتی برای تهیه ماسک، گان و مواد ضدعفونی کننده انجام شده است.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در استان گلستان، قرارداد تهیه و تحویل ۵ هزار دست لباس گان بیمارستانی منعقد شده است.

 وی ادامه داد: همچنین در کارگاه های پیشران  در  استان بوشهر  روزانه ۳ هزار ماسک تولید می شود که در این طرح به طور مستقیم برای ۲۰ نفر اشتغال ایجاد شده و ۷۰ درصد آنها نیز زنان سرپرست خانوار طرح مشاغل خانگی هستند.

شریعتمداری همچنین اضافه کرد: در استان مرکزی  کار تولید موادضدعفونی کننده انجام شده که در بخش هایی از آن مشاغل خانگی هم نقش و مشارکت داشته است.

کد خبر: ۹٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha