۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
فروش اوراق بهادار در بودجه سال جاری برای جبران کسری بودجه است
کارشناس مسائل اقتصادی:

فروش اوراق بهادار در بودجه سال جاری برای جبران کسری بودجه است

سیمبر، درباره هدف دولت از فروش اوراق بهادار و گنجاندن آن در بودجه سال جاری اظهار کرد: هدف عمده دولت از این اقدام، جبران بخش قابل توجهی از کسری بودجه است که این کسری تا حد زیادی ناشی از تحریم هاست.

به گزارش بازار، رضا سیمبر درباره فروش اوراق بهادار در بودجه سال جاری گفت: دولت به دلیل عدم تحقق درآمدهای نفتی و فشاری که روی بودجه وجود داشت، روش نسبتاً جدیدی را برای تأمین منابع به کار بگیرد و در ماه های گذشته با کارگزاری بانک مرکزی، شروع به حراج اوراق بدهی می کند.

وی درباره هدف دولت از فروش اوراق بهادار و گنجاندن آن در بودجه سال جاری اظهار کرد: هدف عمده دولت از این اقدام، جبران بخش قابل توجهی از کسری بودجه است که البته این کسری تا حد زیادی ناشی از تحریم ها است.

تحلیلگر مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه فروش اوراق بهادار در چند هفته گذشته رونق زیادی نداشته است، درباره دلایل آن بیان کرد: مهم‌ترین ریشه این مشکلات در اقتصاد سیاسی کشور است زیرا در شرایط تورمی بالا نمی توانیم انتظار داشته باشیم اوراق بهادار با نرخ سود پایین متقاضی داشته باشد.

وی افزود: سرمایه گذاران و عموم مردم ترجیح می دهند به جای خرید اوراق بهادار از دولت، به دنبال سرمایه گذاری های دیگر در حوزه اقتصاد بروند. متأسفانه با توجه به اینکه اقتصاد ایران دلال محور است، عموم افراد نیز به سمت معاملاتی همچون ارز، خودرو، مسکن و طلا می روند.

کد خبر: ۹۵٬۷۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha