۶ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
خراسان رضوی فاقد زیر ساخت های استاندارد برای صادرات گل و گیاه است
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

خراسان رضوی فاقد زیر ساخت های استاندارد برای صادرات گل و گیاه است

مشهد- نائب رئیس اتحادیه تولیدکنندگان گل و گیاه خرسان رضوی اظهار کرد: با وجود پتانسیل لازم برای صادرات گل و گیاه از این استان اما امکانات زیر ساختی مناسبی در اختیار نداریم.

«ملیحه نوروزبیگی» در گفت و گو با بازار بیان کرد: متاسفانه از زیرساخت های مورد نیاز مانند پایانه های صادراتی که بتوان محصول با کیفیتی را صادر کرد در این استان محروم هستیم.

وی ادامه داد: یکی از اساسی ترین زیر ساخت ها وجود پایانه های صادراتی است که درآن ها محصولات کشاورزان وارد شود و محصول بسته بندی شود و طبق استانداردها صادر شود اما واقعیست اینست که متاسفانه چنین اماکنی در استان خراسان وجودندارد.

این تولید کننده گل و گیاه با اشاره به اینکه خراسان رضوی استانی مرزی و قابلیت صادرات گل و گیاه به ترکمنستان و کشور های آسیایی را دارد افزود: البته اتحادیه تولید کنندگان گل و گیاه خراسان رضوی پیگیر این موضوع بوده و حتی زمینی برای این پایانه در نظر گرفته شده که متاسفانه مدت هاست درگیراداره کل شهرسازی برای واگذاری زمین هستیم.

وی به ما گفت: این طرح در استانداری مطرح و مورد حمایت نیز قرارگرفته است اما هنوزعملی نشده است و برای گرفتن زمین آن مشکل داریم.

نائب رئیس اتحادیه  تولیدکنندگان گل و گیاه خرسان تاکید کرد: اگر قرارباشد تولیدی درکشور انجام شود باید از تولیدکننده حمایت شود و این حمایت در بخش هایی چون تسهیلات بانکی ارزان قیمت ،کاهش هزینه ها مانند بیمه تامین اجتماعی، کاهش مصرف انرژی و  سایر موارد نیازمند حمایت دولت است .

نوروز بیگی عنوان کرد: با کاهش هزینه ها می توان تولید را افزایش داد و بازار فروش بیشتری ایجاد کرد لذا برای احیای تولید باید بازر های صادراتی را فعال کرد.

وی هم چنین اذعان کرد: برای افزایش میزان صادرات گل باید زیر ساخت های استاندارد مانند پایانه های صادراتی و یا خودرو های سردخانه دار تهیه  و برای انتقال به سایر کشور های هم مرز مورد استفاده قرار گیرد تا شاهد رونق در این صنعت باشیم.

کد خبر: ۹۵٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha