«گیمرها» مراقب بدافزارهای «استخراج رمز ارز» باشند
«بازار» گزارش می دهد

«گیمرها» مراقب بدافزارهای «استخراج رمز ارز» باشند

شرکت Avast که تولید محبوب ترین آنتی ویروس ها را در کارنامه خود دارد از حضور یک بدافزار استخراج کننده رمز ارز خبر داد؛ این بدافزار Crackonosh نام دارد و از طریق بازی های آنلاین کرک شده پخش شده است.

 به گزارش بازار به نقل از «The NY times »، بسیاری از کاربران و گیمرهای بازی های آن لاین در معرض خطرات سایبری بد افزار ها قرار دارند؛ بر اساس پیش بینی کارشناسان امنیت سایبری تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر در سراسر جهان از طریق این بد افزار ها آلوده شده اند و بسیاری نیز از این موضوع اطلاع ندارند و این روند به صورت افزایش نیز در حال پیش روی است.  

بدافزار تحت عنوان Crackonosh از طریق چندین بازی رایگان وارد سیستم کاربران شده و به صورت مخفیانه از منابع پردازش سیستم برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند؛ شناسایی این بد افزار در حوزه تخصص بسیاری از کاربران نبوده و از سال ۲۰۱۸ فعالیت استخراج رمز ارز را شروع کرده باشد

این بدافزار تحت عنوان Crackonosh از طریق چندین بازی رایگان وارد سیستم کاربران شده و به صورت کاملا مخفیانه از منابع پردازش سیستم برای استخراج رمز ارز استفاده می کنند؛ متاسفانه شناسایی این بد افزار در حوزه تخصص بسیاری از کاربران نبوده و به نظر می رسد از سال ۲۰۱۸ فعالیت استخراج رمز ارز را شروع کرده باشد.

همانطور که قبلا بدان اشاره شد این Crackonosh دارای هیچ گونه علامت بخصوص نبوده ولی می توانند بر افزایش غیر منطقی هزینه برق محل  و کاهش سرعت سیستم تاثیرات چشمگیری بگذارد؛ البته بر طبق تجربه کسب شده از بد افزار ها تاثیرات منفی دیگری به دنبال این موضوع شروع خواهند شد که هنوز اطلاعات چندانی از آن در دسترس نیست.

ناگفته نماند، این بد افزار از سال ۲۰۱۸ با چندین بازی رایگان همانند GTA V، NBA ۲K۱۹، Far Cry ۵، The Sims ۴ و Jurassic World Evolution که در سایت‌های تورنت برای دانلود در دسترس قرار گرفته‌اند راه خود را به سیستم گیمرها باز کرده است و به صورت نامحسوس به استخراج رمز ارزها مشغول بوده است.

حوزه این بد افزار بسیار گسترده تر از مقیاس کشف شده می باشد و امکان آلوده بودن بازی های رایگان دیگر نیز وجود دارد و در این صورت گسترده بودن میزان آلودگی جهانی به این پدیده سایبری را در هاله ای از ابهام قرار داده است

البته کارشناسان معتقد هستند حوزه این بد افزار بسیار گسترده تر از مقیاس کشف شده می باشد و امکان آلوده بودن بازی های رایگان دیگر نیز وجود دارد  و در این صورت گسترده بودن میزان آلودگی جهانی به این پدیده سایبری را در هاله ای از ابهام قرار داده است. اما بر اساس این گزارش؛  برزیل، هند و فیلیپین از جمله کشورهایی هستند که بدترین وضع را از نظر شیوع این بدافزار دارند.

شرکت Avast که این بدافزار را برای اولین بار شناسایی نموده، معتقد است که دامنه آلودگی بسیار وسیع تر از این میزان خواهد بود به گونه ای که پیش بینی می شود در مجموعه از سال ۲۰۱۸ بیش از ۲ میلیون دلار از طریق این بدافزار رمز ارز استخراج شده است. البته لازم به ذکر است که  Avast  تنها آمار دستگاه هایی را در اختیار دارد که نرم‌افزار آنتی‌ ویروس این شرکت را نصب کرده‌اند، در نتیجه آمار واقعی باید بسیار بالاتر باشد.

دانیل بنس که مدیریت این تیم امنیتی سایبری را بر عهده دارد اظهار داشت : بدافزار Crackonosh احتمالا توسط یکی از شهروندان کشور جمهوری چک ساخته شده چرا که پیشینه ریشه لغوی این بدافزار به این کشور باز می گردد.  

وی افزود:  Crackonosh ریسک‌های دانلود نرم‌افزار کرک‌ شده را نشان می‌دهد و ثابت می‌کند که استفاده از چنین روش‌هایی برای مهاجمان بسیار سودآور است؛ این بدافزار از مدتهای طولانی در بک گراند سیستم های زیادی جا خوش کرده و مبالغ زیادی از رمز ارز استخراج نموده است. این  بدافزار از تمام منابع کامپیوتر استفاده می‌کند  و بعد از مدت نچندان طولانی  دستگاه عملا غیرقابل مصرف خواهد شد.  

دنیای گیمرها برای سالیان متمادی آماج حملات سایبری قرار گرفته است و Crackonosh اولین نمونه بدافزاری نیست که گیمرها را آلوده کرده بلکه در طی چندین ماه گذشته بدافزار های دیگری از جمله Cisco-Talos  را شناسایی نمودند که در بازی هایی همانند پوینت بلنک جا خوش کرده بودند

البته، دنیای گیم و گیمرها برای سالیان متمادی آماج حملات سایبری قرار گرفته است و Crackonosh اولین نمونه بدافزاری نیست که گیمرها را آلوده کرده بلکه در طی چندین ماه گذشته بدافزار های دیگری از جمله Cisco-Talos  را شناسایی نمودند که در بازی های همانند پوینت بلنک و Survivor  جا خوش کرده بودند.

میزان حملات سایبری علیه گیمرها از آغاز همه‌گیری کرونا ۳۴۰ درصد بیشتر شده است. استیو ریگن، محقق امنیتی شرکت Akamai می‌گوید: «طبق مشاهدات ما، تدابیر امنیتی صنعت بازی‌های ویدیویی هر روز و گاهی هر ساعت  توسط مجرمانی که به دنبال آسیب‌ پذیری  می‌گردند، مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا راهی برای نفوذ به سرورها و دسترسی به اطلاعات پیدا شود.

کد خبر: ۹۵٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha