۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
بیش از ۶۷ هزار تن گندم در سیلوهای قزوین ذخیره سازی شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین:

بیش از ۶۷ هزار تن گندم در سیلوهای قزوین ذخیره سازی شد

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۶۷ هزار و ۴۰۰ تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری و در سیلوها ذخیره سازی شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، فاطمه خمسه اظهار داشت: روند خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان به نحو مطلوب در حال انجام است و مراکز خرید تضمینی با آمادگی ‌کامل مشغول تحویل گرفتن محصول از کشاورزان استان هستند.

 وی در ادامه به حضور گشت‌های ویژه نظارت بر روند خرید گندم در استان قزوین اشاره کرد و اظهار داشت: وظیفه این گشت‌ها نظارت کامل بر روند خرید تضمینی گندم، جلوگیری از خروج بدون مجوز گندم از استان و ‌برخورد با دلالان و واسطه‌ها است.

خمسه با بیان اینکه گندم خریداری شده از کشاورزان از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار است، یادآور شد: در سال جاری، عملیات مبارزه با آفات سن غلات در سطح ۱۰۰ هزار و ۵۲۰ هکتار از مزارع استان انجام شده و این امر علاوه بر جلوگیری از خسارات کمی به محصولات استراتژیک، در حفظ کیفیت محصول نیز نقش به سزایی داشته است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول گندم رفته که از این میزان حدود ۴۹ هزار هکتار گندم آبی و ۱۱۱ هزار هکتار گندم دیم است.

کد خبر: ۹۵٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha