۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
قطع برق ۵۰ دستگاه اجرایی به صورت روزانه| ۹ هزار مگاوات کمبود داریم
سخنگوی صنعت برق خبر داد  

قطع برق ۵۰ دستگاه اجرایی به صورت روزانه| ۹ هزار مگاوات کمبود داریم

رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش دما، گفت: مصرف برق در این هفته به حدود ۶۲ هزار مگاوات رسیده در حالیکه میزان تولید حدود ۵۳ هزار مگاوات بوده است.

بازار؛ گروه انرژی: ناترازی تولید و مصرف بگران به مرز نگران کننده ای رسیده است.  آنگونه که مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق پیش بینی می کند میزان مصرف برق این هفته به حدود ۶۲ هزار مگاوات برسد در حالی که سطح تولیدات برق جدود ۵۳ هزار مگاوات است. افزایش مصرف در حالی است که در روزهای پایانی هفته برگزاری آزمون های سراسری کنکور را در پبش رو داریم.  

او در گفتگو با شبکه خبر میزان مصرف در پیک مصرف پارسال را ۵۸ هزار مگاوات اعلام کرد و گفت : این هفته گرمترین هفته سال خواهد بود. پیش بینی می شود که  دمای هوا در خوزستان حدود ۵۱ درجه باشد. ضمن اینکه در استان های نوار شمالی دمای هوا به صورت یکنواخت در حال افزایش است.  

او همچنین می گوید که روزانه برق ۴۰ تا ۵۰ دستگاه های اجرایی و نهادهای دولتی  به هشدارهای توانیر نکرده و مصرف خود را مدیریت نمی کنند، به مدت ۲ الی ۳ ساعت در زمان های پیک قطع می کنیم.

سخنگوی صنعت برق همچنین از اتمام تعمیرات نیروگاهی خبر داد و افزود: تعمیرات سه نیروگاه رامین اهواز، بوشهر و بندرعباس که از مدار خارج بوده و این نیروگاه ها تا پایان هفته وارد مدار میشود. امیدواریم که با وارد مدار شدن این نیروگاه ها، بخشی از محدودیت‌های تولید برطرف شود.

رجبی مشهدی همچنین توصیه کرد: هموطنان با قرار دادن کولرهای آبی روی‌دور کُند، تنظیم کولرهای گازی روی ۲۵ درجه و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف(۱۲ تا ۱۸) در کاهش مصرف برق و جلوگیری از قطعی و خاموشی برق به افزایش پایداری شبکه کمک کنند.

کد خبر: ۹۵٬۶۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha