۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶
 شکوفایی صنایع داخلی و تحقق اهداف تولیدی در کشور
رئیس سازمان صمت استان تهران عنوان کرد

شکوفایی صنایع داخلی و تحقق اهداف تولیدی در کشور

صادقی، رئیس سازمان صمت استان تهران، صنایع کشور را پس از تاکیدات رهبری و در دوران تحریم، یاری‌گر بخش تولیدی کشور و در مسیر شکوفایی توصیف کرد.

به گزارش بازار، یدالله صادقی روز صنعت را بهانه ای برای پرداخت به مقوله صنایع در کشور دانست و افزود: صنایع در کشور دوره ای پر فراز و نشیب را طی کرده است و در دوره ای مورد عنایت بوده و در اکثر مواقع مورد توجه نبوده است.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی و در دوران تحریم، صنایع مورد توجه قرار گرفته و بر تامین نیازمندی های داخل تاکید شده است.

صادقی ادامه داد: رهبری در دهه اخیر بارها به اهمیت اقتصاد و صنایع کشور در قالب شعارهای مختلف هر ساله تاکید کرده اند و در این راستا فضاسازی نموده اند تا مسئولان کار را در مسیر ترسیم شده، دنبال کنند.

صنایع تامین کننده نیازهای کشور
وی افزود: خوشبختانه در سه سال اخیر با تمرکز بر صنایع، بخش مهمی از نیازمندی های کشور توسط حوزه صنعت تامین شده است.

صادقی با ذکر مثالی ادامه داد: سال گذشته هدف کمی وزارت صمت 3 و 6 دهم میلیارد دلار تعیین شد تا وابستگی به واردات کالاهای مشابه داخلی کاهش یابد.

وی اضافه کرد: در سال های اخیر با کاستن از وارداتِ 3 هزار قلم تعرفه کالایی و پرداختن به رفع مشکلات تولیدگران، صنعت وضعیت نسبی بهتری یافته است ولی تا رسیدن به اهداف مطلوب و ظرفیت های بالقوه برای شکوفایی صنایع، راه زیادی پیش رو داریم.

توانمندی های بخش خصوصی
صادقی در بخشی دیگری، خاطرنشان کرد: یکسری تولیدات و امکانات توسط بخش خصوصی روانه بازار شده و بخش خصوصی در این راستا توانمند است.

رئیس سازمان صمت استان تهران گفت: یکسری تولیدات نیز نیازمند سرمایه گذاری کلان است که کالاهای عمومی را شامل می شود و لذا هلدینگ های توسعه ای وزارت صمت که در حوزه معادن و صنایع فعالیت دارند، بر مناطق محروم تمرکز کرده اند.

صادقی با بیان اینکه سرمایه گذاری در این مناطق به نمایندگی از دولت صورت می گیرد، گفت: عمده اهداف هلدینگ های قدرتمند، متمرکز بر اهداف داخلی است تا نگاه های کوچک و متوسط بخش خصوصی نیز عهده دارد قسمتی از سرمایه گذاری شود.

کد خبر: ۹۵٬۵۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha