۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کاهش ذخایر آزادماهیان در دریای مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

کاهش ذخایر آزادماهیان در دریای مازندران

بابلسر- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران کمرنگ شدن گونه ماهیان آزاد را ناشی از کاهش رهاسازی بچه ماهیان این گونه در رودخانه‌ها بیان کرد.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رهاسازی بچه ماهیان در رودخانه های شیلاتی استان اظهار داشت: این طرح با کمک جامعه صیادی و پیمانکاران شیلاتی در دست اجرا است.

وی افزود: امیدواریم برگشت گونه های رهاسازی شده را طی چندسال آینده ببینیم زیرا در غیر این صورت باید تصویر ماهیان را روی نقاشی در و دیوارها ببینیم.

مدیرکل شیلات مازندران با اظهار اینکه باید برای احیای گونه های ماهیان برنامه ریزی کنیم، افزود: امسال بیش از ۱۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی در دریا و رودخانه ها رهاسازی می شود.

اسحاقی با اشاره به اینکه کمرنگ شدن بچه ماهیان آزاد و خزر گفت: طی چندسال اخیر با توجه به ویروسی شدن مرکز شهید باهنر کلاردشت، تولید و رهاسازی بچه ماهیان آزاد را در استان شاهد نبودیم و فقط طی سال قبل مقادیر آزادماهیان در دریا آزادسازی شده است.

وی با اشاره به کاهش گونه آزادماهیان در دریای خزر اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل تعطیلی مرکز شهید باهنر، تولید و رهاسازی کاهش یافته است.

مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه سال قبل اعتبار ملی برای بازسازی گونه ها تخصیص نیافته است، درباره آلودگی رودخانه ها گفت: عوامل زیست محیطی، آلودگی رودخانه ها، فاضلاب صنعتی و خانگی تهدید کننده است.

وی درباره تعدیل شرکت های تعاونی در استان گفت: بیش از چهار هزار نفر در ۵۴ شرکت تعاونی صیادی فعالیت دارند و اکثر شرکت های تعاونی قدرت چندبار پره کشی در روز را ندارند و زیان ده هستند.

کد خبر: ۹۵٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha