۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱
افزایش چندباره قیمت شن و ماسه در مازندران
رئیس سازمان صمت مازندران هشدار داد؛

افزایش چندباره قیمت شن و ماسه در مازندران

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران نسبت به جهش چندباره قیمت شن و ماسه هشدار داد و خواستار پیشگیری از تعطیلی معادن حاشیه غار خطیرکوه در سوادکوه شد.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه غارها در مازندران بلای معادن شدند، افزود: اگر معادن حاشیه غار خطیرکوه در سوادکوه تعطیل شود، جهش دوباره و افزایش قیمت شن وماسه دور از انتظار نخواهد بود.

وی با تاکید برپیشگیری از تعطیلی معادن سوادکوه اظهار داشت: به عنوان نمونه یک معدن در آمل تعطیل شده بود و این کار سبب رشد ۳۰ درصدی نرخ شن وماسه شده بود.

رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه در خطیرکوه بیش از سه میلیون تن شن و ماسه تولید می شود، گفت: اگر معادن این منطقه تعطیل شود، تامین سه میلیون تن ماده معدنی دشوار خواهد بود و کمبود سبب افزایش نرخ خواهد شد.

قوانلو با عنوان اینکه هزینه حمل ونقل در شن وماسه بالا است، افزود: به این دلیل نمی توان آن را از دیگر استان ها تامین کرد و کالای حمل ونقلی محسوب نمی شود.

وی درباره احیای معادن راکد گفت: حدود ۲۵ معدن راکد در استان راه اندازی شد که اکثر آن ها معادن ذغال سنگ بوده است و تعداد آن معادن شن وماسه بوده است.

رئیس سازمان صمت مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر تولید شن و ماسه افزایش یافته است، افزود: حقوق دولتی دریافتی از معادن شن و ماسه نیز افزایش یافته است.

قوانلو همچنین با اظهار اینکه سیمان کالای صادراتی محسوب نمی شود، گفت: به رغم تولید بالا چندان این محصول صادر نمی شود زیرا به صرفه نیست.

کد خبر: ۹۵٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha