۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز دارد

اردبیل- حیدری، مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: استان اردبیل به توسعه ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز مبرم دارد.

 محبوب حیدری در گفتگو با خبرنگار بازار، به بسته شدن پرونده مسکن مهر در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حالی که برخی از استان‌ها هنوز درگیر تکمیل و اتمام مساکن مهر هستند، در استان اردبیل با تلاش و پیگیری‌های جدی پرونده مسکن مهر بسته شده است.

حیدری از آغاز طرح اقدام ملی مسکن در استان با ظرفیت تولید 5 هزار واحد مسکن در شهرهای مختلف خبر داد و تصریح کرد: 3 هزار و ۵۰۰ واحد در شهر اردبیل و یک‌هزار و ۵۰۰ واحد نیز در سایر شهرها با تأمین زمین رایگان و با همکاری بنیاد مسکن در حال اجراست.

وی از همکاری خوب تعاونی‌های سپاه، نیروی انتظامی، صدا و سیما، دیوان محاسبات و بنیاد شهید برای احداث واحدهای مسکونی با هدف تأمین سرپناه کارکنان خبر داد و خاطر نشان کرد: برای کاهش هزینه‌های تمام شده طرح اقدام ملی مسکن سعی کردیم در تمام مناطق استان زمین رایگان در اختیار اجراکنندگان این طرح قرار دهیم و در کنار آن شهرداری و سازمان نظام مهندسی نیز با ارائه تخفیف در اجرای این پروژه خدماتی مناسب ارائه می‌کند.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امیدواریم تا آخر سال ۱۴۰۱ همه واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تکمیل و تحویل متقاضیان شود.

تأمین ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار بانکی برای محور اردبیل – سرچم 
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل به توسعه بزرگراه‌ها با حمایت و همراهی استاندار اردبیل و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در چهار سال اخیر در توسعه راه‌های شریانی استان به ویژه توسعه بزرگراه‌ها اتفاقی متفاوت در استان اردبیل رخ داده است.

وی اظهار کرد: با پیگیری‌ها و تلاش‌های انجام شده تمام راه‌های مواصلاتی استان اردبیل دارای ردیف ملی شده به طوری که ما سال گذشته موفق شدیم از ۳۳۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان را جذب کنیم و تا آخر تیرماه مابقی این مبلغ جذب خواهد شد.

حیدری به توسعه بزرگراه‌ها تا ظرفیت ۳۰۰ کیلومتر در استان اشاره کرد و گفت: برآورد ما نشان می‌دهد که ما در استان اردبیل به ۷۵۰ کیلومتر بزرگراه نیاز مبرم داریم.

وی در ادامه سخنان خود افزود: ۲۰۰ کیلومتر از توسعه بزرگراه‌ها در استان اردبیل به انجام رسیده و ۳۰۰ کیلومتر نیز در مرحله اجراست.

استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ و منابع بانکی در توسعه بزرگراه‌ها
حیدری استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ و منابع بانکی را در توسعه بزرگراه‌های استان یادآور شد و تصریح کرد: در دو محور کلور – درام از ظرفیت ماده ۵۶ و منابع بانک مسکن به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان استفاده خواهیم کرد تا این پروژه را هر چه سریعتر تکمیل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در پروژه اردبیل – سرچم که بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز است با همکاری بانک صادرات قرار است ۴۰۰ میلیارد تومان منابع جذب شود تا تکمیل محور اردبیل – سرچم در قطعات مختلف سرعت بگیرد که امیدواریم زمینه جذب این منابع هر چه سریعتر فراهم آید.

کد خبر: ۹۵٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha