۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
وزارت نیرو به تکالیف قانونی خود در زمینه ایجاد نیروگاه‌های جدید برق عمل نکرد
عضو کمیسیون انرژی مجلس:

وزارت نیرو به تکالیف قانونی خود در زمینه ایجاد نیروگاه‌های جدید برق عمل نکرد

بیرجند- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: یک علت قطعی مکرر برق این است که وزارت نیرو به تکالیف قانونی خود در زمینه ایجاد ظرفیت‌های جدید عمل نکرده است.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار بازار پیرامون علت قطعی‌های مکرر برق در کشور و خراسان‌جنوبی که زمینه نارضایتی مردم را به وجود آورده است، اظهارکرد: این موضوع یک پدیده چند وجهی و چندعلتی است که مسائل مختلف و متعددی باعث به وجود آمدن آن شده است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه و عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان‌کرد: یک علت قطعی مکرر برق این است که وزارت نیرو به تکالیف قانونی خود در زمینه ایجاد ظرفیت‌های جدید عمل نکرده است که این موضوع هم درباره نیروگاه‌های حرارتی و هم نیروگاه های تجدیدپذیر و هسته‌ای صدق می‌کند.

نخعی ادامه‌داد: البته وزارت نیرو نیز گلایه‌هایی دارد و معتقد است برخی از دستگاه‌هایی که در زمینه ایجاد ظرفیت‌های جدید باید با او همکاری می کردند، این اقدام را انجام ندادند.

وی گفت: دومین علت قطعی برق شرایط جوی هوا و گرم شدن زودهنگام هوا بود که باعث رشد مصرف برق در کشور و خراسان‌جنوبی شد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه اظهارکرد: به عنوان مثال در سال‌های گذشته چاه‌های کشاورزی در زمستان و تا اواخر بهار به مدار نمی‌آمدند ولی امسال به واسطه گرمی هوا خیلی زود به مدار آمدند و مصرف برق را افزایش دادند.

نخعی با اشاره به اینکه استفاده غیرمجاز از ماینرها و یا همان ارزهای دیجیتال نیز در این قطعی برق مزید بر علت شد، بیان‌کرد: البته باید به این نکته اشاره کنیم که در مصرف برق اصولا ما الگوی صحیحی نداریم که در این زمینه باید فرهنگ سازی شود.

وی یادآور شد: مسئله فقط امسال و در شرایط کم بارانی نیست، بلکه باید با فرهنگ سازی شیوه صحیح مصرف برق را به مردم و عموم جامعه در مراکز صنعتی و خانگی آموزش دهیم تا در سال‌های آتی نیز با مشکل رو به رو نشویم.

کد خبر: ۹۵٬۵۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha