۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
نبود قیر چالش اصلی راهداری اردبیل
مدیرکل راهداری اردبیل مطرح کرد

نبود قیر چالش اصلی راهداری اردبیل

اردبیل- وثوقی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: نبود قیر چالشی جدی برای راهداری و عملیات آسفالت‌ریزی و بهسازی است که باید هر چه سریعتر برطرف شود.

کلیم الله وثوقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و بزرگراه در اردبیل وجود دارد و ۵ هزار کیلومتر نیز راه روستایی داریم که ارزش راه‌های استان اردبیل در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان است.

وی موضوع نگهداری راه‌ها و اجرای پروژه‌های بهسازی و روکش آسفالت را یادآور شد و تصریح کرد: ما همه ساله برای انجام فعالیت‌های مناسب در حوزه راهداری به منابعی بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان نیازمندیم در حالی که به جای انجام پروژه‌های اساسی و زیربنایی بخش عظیمی از منابع صرف پرداخت حقوق و نگهداری ناوگان خودرویی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: مجموع اعتبارات استانی و ملی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۲۰۰ میلیارد تومان است که ۲۰ درصد این اعتبارات باید در بخش نگهداری هزینه شود که متاسفانه این کار به دلایلی با نقص روبه‌روست.

وثوقی جابجایی ۴ میلیون تن کالا و یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مسافر را از طریق ناوگان بار و مسافر استان یادآور شد و افزود: ۱۲ هزار راننده حرفه‌ای در این ناوگان فعالیت می‌کنند که ناوگان باری استان هفت هزار و ۹۰۰ دستگاه و مسافری نیز یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه است.

وی در ادامه به فعالیت پایانه مرزی بیله‌سوار به رغم شرایط کرونا در سالن تجاری اشاره کرد و ادامه داد: هر چند سالن مسافری تعطیل شده اما روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تردد خودروهای سنگین را در پایانه مرزی بیله‌سوار شاهد هستیم.

وثوقی یکی از چالش‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را کمبود منابع انسانی اعلام کرد و گفت: ۲۶۰ نیروی رسمی، پیمانی و قرارداد کارگری داریم و در کنار آن ۳۰۰ نفر نیز به صورت حجمی فعالیت می‌کنند که این تعداد پرسنل به ویژه نیروهای حجمی مشکلاتی را رقم برای این اداره کل رقم زده است.

وی با بیان اینکه اکثر اعتبارات عمرانی صرف حقوق و مزایای پرسنل حجمی می‌شود، بیان کرد: ۲۵ میلیارد تومان هزینه پرسنلی این اداره کل است و همچنان از لحاظ نیروهای حجمی با مشکلات و دغدغه‌های جدی روبه‌رو هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اضافه کرد: دومین چالش اساسی در سال جاری عدم تأمین قیر مورد نیاز حتی از طریق واگذاری اسناد خزانه است که به دلیل افزایش قیمت قیر در بورس امکان خرید و تأمین آن برای کارخانه‌های آسفالت وجود ندارد.

کد خبر: ۹۵٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha