۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
شهرک مهندسان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان اردبیل:

شهرک مهندسان در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

اردبیل- رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: در قالب طرح اقدام ملی مسکن، شهرک مهندسان در استان اردبیل راه‌اندازی شود.

محمدرضا انوری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در نشستی که اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان با رئیس نظام مهندسی کشور داشتند، با طرح دغدغه‌ها و مشکلات مختلف قرار شد در حوزه‌های متعدد کارها و اقدامات عملیاتی با پشتیبانی مرکز کشور و مسئولان استانی به انجام برسد.

وی ضرورت تصویب بودجه ۱۴۰۰ را برای پیشبرد بهتر امور یادآور شد و تصریح کرد: به دلیل شرایط کرونایی امکان برگزاری مجمع و ارائه گزارش سالانه به وجود نیامد و ما در تصویب اجرای بودجه ۱۴۰۰ با مشکلاتی روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود با راهکاری مناسب امکان تصویب بودجه ۱۴۰۰ و اجرای طرح‌های مصوب در سال جاری به سرعت فراهم آید.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل به موضوع تعارض و منافع به وجود آمده در سازمان و نامه‌نگاری‌های متعدد برای ممانعت از پذیرش طراحی، نقشه و اجرا از سوی اعضای هیئت مدیره گفت: با قول مساعد رئیس سازمان نظام مهندسی قرار شد این بخشنامه به زودی ملغی شده و همه متخصصان در حوزه‌های مختلف بتوانند کار اجرایی و عملیاتی را انجام دهند.

انوری افزود: هر چند طرح موضوع و نامه‌های ارسالی در فضای مجازی منتشر شده اما تاکنون بخشنامه‌ای به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ابلاغ نشده و ما قطعا بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی سازمان سعی خواهیم کرد مسائل و موضوعات را به جد پیگیری کنیم.

وی در مورد طرح اقدام ملی مسکن و ثبت‌نام یک‌هزار و ۷۵۰ نفر از مهندسان برای خانه‌دار شدن اظهار کرد: به دلیل نبود تعاونی امکان احداث این واحدها وجود نداشت تا در نهایت افراد حائز شرایط از بین داوطلبان مشخص شد تا امکان واگذاری واحدهای مسکونی به واجدین شرایط فراهم آید.

انوری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تاکید رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور قرار شد شهرک مهندسان در استان‌ها راه‌اندازی شود تا امکان احداث مسکن و واگذاری آن به متقاضیان فراهم آید.

وی بیان کرد: انتظار می‌رود مهندسان در رشته‌های تخصصی در ساخت و سازها دخالت به موقع و فنی را داشته باشند که نمونه آن حضور مهندسان رشته مکانیک برای نظارت دقیق بر عملیات گازرسانی است تا از بروز حوادث ناگوار به ویژه گازگرفتگی‌ها در استان سردسیر اردبیل جلوگیری شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل همچنین از پوشش بیمه‌ای تأمین اجتماعی مهندسان در قالب کارگزاری بیمه ویژه مهندسان خبر داد و گفت: قرار شده در کنار پوشش بیمه تأمین اجتماعی مهندسان، بیمه تضمین کیفیت و بیمه‌های مسئولیت نیز به شکل کامل و مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

کد خبر: ۹۵٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha