۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۰
مدیریت برق تولیدی قزوین در اختیار زنجان است
رییس مجمع نمایندگان استان قزوین :

مدیریت برق تولیدی قزوین در اختیار زنجان است

قزوین- رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با وجود این که نزدیک به ۳ دهه از استان شدن قزوین می گذرد همچنان مدیریت برق استان قزوین در اختیار زنجان است.

به گزارش خبرنگار بازار، لطف الله سیاهکلی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، اظهار داشت: استان قزوین بیش از ۱۲ هزار مگاوات تولید برق دارد که در نهایت این میزان تولید به شبکه اصلی واریز و در استان زنجان مدیریت می شود در حالی که در استان قزوین برای تامین ۸۵۰ مگاوات برق مورد نیازمان با مشکل مواجه هستیم.

وی گفت: زمانی قزوین هنوز زیرساخت های توسعه در حوزه خدمات برق را نداشت اما امروز به اندازه ای رشد کرده ایم که توان مدیریت برق استان را داشته باشیم و به نظر بنده این بی احترامی به توان و ظرفیت استان قزوین است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: در شرایطی که برق به یکی از مهم ترین انرژی های مورد نیاز در دنیا تبدیل شده است و صادرات برق یکی از راهکارهای اقتصادی و ارزآوری برای کشور محسوب می شود قزوین با این میزان تولید بالای برق همچنان در حوزه مدیریت دچار مشکل است.

سیاهکلی گفت: مطمئن باشید اگر دولت اجازه ورود سرمایه گذاران به حوزه صادارت برق را صادر کند همانند تمامی حوزه های دانش بنیان شاهد حضور سرمایه گذاران و تیم های جوان برای فعالیت تخصصی در این بخش خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر صادرات برق به عنوان یکی از راهکارهای اساسی ارزآوری مطرح است و نیاز است تا مسئولین یکبار دیگر به این منبع درآمد پایدار نگاه ویژه داشته باشند، این در شرایطی است که هنوز در حوزه مدیریت برق در داخل کشور دچار مشکل هستیم و به در این شرایط هیچ دلیلی برای قطعی برق منطقی نیست.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی نباید در حوزه تامین برق دچار مشکل باشد و خشکسالی و گرما بهانه ای برای برخی از ناکارآمدی های خود ماست چرا که بیش از نیاز کشور برق در داخل کشور تولید می شود و حتی برای صادرات نیز میتوان فکرهایی داشت .

خاموشی های مکرر صنایع استان را دچار مشکل خواهد کرد
مهدی بخشنده رئیس اتاق بارزگانی استان قزوین نیز در ادامه این جلسه با اشاره به نیاز جدی استان در خصوص برنامه ریزی برای مدیریت منابع گفت: خاموش های مکرر صنایع استان را دچار مشکل خواهد کرد و از این رو نیاز است تا مدیریتی تخصصی در این خصوص اعمال شود.

وی گفت: فعالیت ماینرهای رمز ارز دیجیتال در استان قزوین در کنار مشکلاتی که گرما و کمبود برق ایجاد کرده است روند اصلی تولید را با مشکل مواجه کرده که نیاز است تا مسئولین به صورت جدی در این خصوص تصمیم گیری کنند.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: در زمان شیوع کرونا صنایع استان قزوین در کنار مسئولین برای احیاء تولید و عدم رکود نقدینگی در کشور تلاش کردند و امروز ما وظیفه داریم حامی این واحدهای تولیدی و صنعتی باشیم.

بخشنده بیان کرد: اصلاحات اساسی نظام مالیاتی، افزایش صادرات غیر نقدی و ایجاد شرایطی برای تعاملات اقتصادی با جهان امروز به مطالبات اصلی فعالان اقتصادی استان تبدیل شده است و اگر می خواهیم ارزآوری و تولید در کشور به سمت پیشرفت حرکت کند نیاز داریم در این خصوص برنامه هایی داشته باشیم.

کد خبر: ۹۵٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha