۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
۹۷ درصد از استان فارس تحت پوشش گاز قرار گرفت
با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور؛

۹۷ درصد از استان فارس تحت پوشش گاز قرار گرفت

شیراز - مراسم پوشش ۹۷ درصدی گازرسانی به شهرها و روستاهای فارس از طریق ارتباط زنده ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی شرکت گاز فارس، مدیر عامل شرکت گاز فارس ظهر پنجشنبه در این مراسم که در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رییس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، گفت: با تکمیل ۹۴ طرح گازرسانی به ۳ شهر و ۹۱ روستا و ۲۵۶ صنعت، فارس به پوشش گازرسانی استان به ۹۷.۲ درصد رسیده است.

غلامعباس حسینی افزود: با افتتاح این طرح‌ها که با هزینه ۴۰۳ میلیارد تومانی اجرا شده، ۱۳ هزار و ۹۰۹ خانوار روستایی و ۳ هزار و ۱۱ خانوار شهری به جمع مشترکین گاز استان فارس افزوده شدند.

وی با بیان این که از ۱۱۲ شهر فارس تا امروز به ۱۰۷ شهر گازرسانی شده است ادامه داد: عملیات گازرسانی به ۵ شهر دیگر فارس نیز در دست اجرا است که با افتتاح آن ۱۰۰ درصد جمعیت شهری فارس به شبکه گاز متصل می‌شوند.

مدیرعامل گاز فارس با اشاره به جهش ۳۷ درصدی گازرسانی شهری تصریح کرد: پیش از سال ۹۲ تنها به ۷۸ شهر فارس گازرسانی شده بود؛ در ابتدای کار دولت دوازدهم تعداد شهرهای گازدار فارس به ۹۲ شهر و بهره مندی ۹۷.۸ درصدی جمعیت رسید؛ هم اکنون نیز ۹۹ درصد خانوارها در ۱۰۷ شهر استان از این انرژی پاک برخوردار هستند.

وی در ادامه با بیان این که توسعه گازرسانی به نقاط روستایی با هدف محرومیت زدایی یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم بوده است، افزود: به همت صنعتگران شرکت گاز فارس، هم اکنون گاز طبیعی، گرمابخش ۹۲ درصد خانه‌ها در دو هزار و ۲۰۷ روستای استان شده است.

همچنین طرح‌های گازرسانی به ۱۲۴ روستای فارس نیز در مرحله اجرا یا انتخاب پیمانکار است که با افتتاح آن‌ها ۹۶ درصد روستاهای استان به شبکه گاز متصل می‌شوند.

هم اکنون فارس با میانگین پوشش ۹۷.۲ درصدی گاز طبیعی در دو بخش شهری و روستایی به عنوان استان سبز کشور شناخته می‌شود.

کد خبر: ۹۵٬۴۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha