۴ تیر ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۲
«پولت» در بازار نایاب است| افزایش ۳ برابری قیمت مرغ تخم گذار در بازار
فعال صنعت طیور کشور خبر داد

«پولت» در بازار نایاب است| افزایش ۳ برابری قیمت مرغ تخم گذار در بازار

علوی، یک فعال صنعت طیور کشور با بیان اینکه قیمت پولت (مرغ تخم گذار یک و نیم ماهه) نسبت به سال گذشته ۳ برابر شده است گفت: در حال حاضر مشکل اصلی ما نایاب شدن پولت در بازار است.

بازار؛ گروه کشاورزی: عبدالرحمن علوی تولیدکننده و صادر کننده تخم مرغ به خبرنگار خبرگزاری «بازار» گفت: در حال حاضر با کمبود پولت (مرغ تخم گذار یک و نیم ماهه) مواجه هستیم و از سوی دیگر قیمت آن روندی افزایشی دارد.

علوی افزود: ما پولت را در حدود یک سال و نیم قبل درب مرغداری ۲۱ هزار تومان خریداری می کردیم اما الان قیمت هر قطعه مرغ پولت به ۶۰ هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در بازار پولت کمیاب شده است و به سختی می توان تهیه کرد. به این ترتیب وقتی خرید، برنامه ریزی و تولید یک عنصر از زنجیره تولید به موقع تامین نشود بازار به هم می ریزد.

این فعال صنعت طیور خاطر نشان کرد: درست است که تخم مرغ جزو کالاهایی است که به بازارهای دور ارسال نمی شود به دلیل اینکه در سرما و گرما دچار خرابی می شود و از سوی دیگر بحث شکستگی آن نیز بسیار بالا است. بنابراین معمولا به کشورهای اطراف جنس ارسال می شود که آن هم فعلا ممنوع شده است.

وی ادامه داد: با این وجود نمی توان قیمت ها را در آینده دقیق پیش بینی کرد اما با توجه به اینکه قیمت مولفه های تولید برای تولید کننده تا به این حد بالا می رود لذا طی ماه های آنیده قطعا قیمت محصول نهایی هم بالا خواهد رفت.

کد خبر: ۹۵٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha