۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴
حکایت اشتغال زوج تایبادی از زیر راه پله تا سکوهای جهانی
فیلم استان‌ها؛

حکایت اشتغال زوج تایبادی از زیر راه پله تا سکوهای جهانی

مشهد- بلندای همت یک زوج جوان تایبادی در خراسان رضوی که تولید روغن شترمرغ را از یک کارگاه زیر پله ای شروع کرده حالا آن‌ها را در آستانه ورود به بازارهای جهانی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مجید کریمی جوان ۳۳ ساله‌ای که پیش‌ از این در شغل نقشه‌کشی ساختمان اشتغال داشته است مزرعه پدرش را به پرورش شترمرغ اختصاص می‌دهد اما به دلیل عدم اشنایی با مسیر تولیدمتأسفانه در پرورش شترمرغ موفقیت چندانی را کسب نمی‌کند اما باوجود این شکست ناامید نشده و سعی می‌کند به شکل دیگری وارد بازار شود.

درست درزمانی که غالب مردم و بسیاری از جوانان بر این باورند که بیکاری در جامعه بیداد می‌کند و اشتغال آرزویی دست‌نیافتنی است اما این جوان تایبادی با همراهی همسرش آستین همت را بالا می زند و لذا موفق شده است با حمایت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با تولید محصولات فراوری‌شده از چربی شترمرغ مواد شوینده و صابون‌هایی تولید کند که در حال حاضر کشورهایی هم چون افغانستان، کویت و تایوان مشتری پر و پا قرص آن هستند.

این کارآفرین موفق که توانسته از چربی شترمرغ به تولید صابون و محصولات بهداشتی برسد و در حال حاضر برای بسیاری از همشهریان خود نیز اشتغالزایی پایدار ایجاد کرده است.

کد خبر: ۹۵٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha