۲ تیر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
موافقت اصولی سازمان هواپیمایی با تأسیس یک شرکت هواپیمایی دیگر
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خبر داد

موافقت اصولی سازمان هواپیمایی با تأسیس یک شرکت هواپیمایی دیگر

سامانی، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی و هلی‌کوپتری از موافقت سازمان هواپیمایی کشوری با ایجاد یک شرکت هواپیمایی جدید به مرکزیت مشهد مقدس خبر داد.

به گزارش بازار، مقصود اسعدی سامانی گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی در موضوع شیوع کرونا با توجیه رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی موظف به فروش فقط ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما هستند و از این محل زیان جدی دیده‌اند که ضرورت دارد در این موضوع تجدیدنظر شود، چون از نظر علمی منطقی نیست و در هیچ یک از پروازهای دنیا حتی پروازهای خارجی خودمان هم چنین چیزی وجود ندارد.

وی درباره قیمت سوختی که به شرکت‌های هواپیمایی مسافری و باری (کارگو) ارائه می‌شود بیان کرد: در حال حاضر بابت پروازهای مسافری سوخت با نرخ هر لیتر ۶۰۰ تومان و بابت پروازهای باری (کارگو) سوخت مطابق با قیمت پایه خلیج فارس هر لیتر حدود ۶ هزار تومان، به شرکت‌های هواپیمایی عرضه می‌شود.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره راه‌اندازی شرکت هواپیمایی جدید در ناوگان هوایی کشور، افزود: به تازگی یک شرکت هواپیمایی از سازمان هواپیمایی کشوری فقط موافقت اصولی گرفته است، اما این شرکت اگر بخواهد هواپیما وارد کند و در موضوع کفایت سرمایه، زمان می‌برد.

به تازگی یک شرکت هواپیمایی موافقت اصولی از سازمان هواپیمایی کشوری را دریافت کرده است؛ در نامه سازمان هواپیمایی کشوری به این شرکت ذکر شده است که ۶ ماه زمان دارد تا زیرساخت‌ها، مدارک و الزامات سازمان را برای ورود به فرآیند صدور پروانه بهره‌برداری آماده کند.

این شرکت هواپیمایی قرار است از بوئینگ ۷۳۷ کلاسیک در ناوگان خود استفاده کند و با مرکزیت مشهد وارد صنعت هوانوردی ایران خواهد شد.

کد خبر: ۹۵٬۳۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha