۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
هدایت نقدینگی به حوزه تولید با طرح تامین مالی توسط سرمایه‌های خرد
وزیر صمت عنوان کرد

هدایت نقدینگی به حوزه تولید با طرح تامین مالی توسط سرمایه‌های خرد

وزیر صمت اجرای طرح «تامین مالی تولید با سرمایه‌های خُرد» و طرح «اقتصاد مقاومتی با شرکت‌های برتر» را از برنامه‌های مهم وزارت صمت برای هدایت نقدینگی به حوزه تولید بیان کرد.

به گزارش بازار، علیرضا رزم‌حسینی در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین مالی تولید با سرمایه‌های خرد مردمی میان وزارت صمت و سازمان بورس سهم واحدهای خُرد در دنیا و ایران در حوزه اشتغال و تولید را بالا توصیف کرد و گفت: ایجاد یک بستر مناسب برای جذب سرمایه‌های خُرد در این واحدها از وظایف وزارت صمت بوده و تحقق این هدف با استفاده از بازار سرمایه در دستور کار وزارتخانه قرار گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر تاثیر سیاست‌های پولی کشور در حوزه تولید و صنعت، اجرای طرح تامین مالی تولید با سرمایه‌های خُرد را یکی از برنامه‌های مهم برای هدایت نقدینگی سرگردان به حوزه تولید در راستای مقابله و کنترل تورم و گرانی دانست و افزود: هرگونه تصمیم‌گیری در حوزه سیاست‌های پولی و اقتصادی باید در راستای تقویت صنعت، تولید، صادرات و واردات باشد که در غیر این صورت با افزایش نقدینگی در جامعه تورم و گرانی ایجاد می‌شود.

رزم حسینی همچنین بر سرمایه‌گذاری و تضمین حفظ اصل سرمایه مردم در اجرای این طرح تاکید کرد و آن را موضوعی مهم و عملیاتی دانست.

وی با اشاره به خدمات مناسب مشاوره‌ای در حوزه تولید در شهرک‌های صنعتی کشور گفت: ظرفیت تولید در کشور قابل ملاحظه است و سیاست وزارت صمت در بخش تجارت بین‌المللی، واردات مدیریت شده و مبتنی بر تولید داخل است و واردات را بر اساس سیاست‌های بالادستی، در راستای تقویت واحدهای تولیدی مدیریت خواهد کرد که این سیاست حمایت از تولید داخل حتی با اجرایی شدن برجام و برداشته شدن محدودیت‌های وارداتی هم در اولویت خواهد بود.

رزم حسینی، رشد صنعتی کشور در سال گذشته را ۷.۱ درصد بیان کرد و افزود: در سه ماه نخست امسال، با وجود همه مشکلات و محدودیت‌ها، در ۲۴ رشته صنعتی شاهد رشد بیش از ۵۰ درصد بودیم و در بخش تجارت بین‌المللی نیز دستاوردهای خوبی حاصل شده که امیدواریم این روند همچنان ادامه داشته باشد.

تفاهم نامه تامین مالی تولید با سرمایه‌های خرد مردمی میان وزارت صمت و سازمان بورس و اوراق بهادار امروز ۲ تیر ۱۴۰۰ امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه که با حضور وزیر صمت، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و معاونان وزارت صنعت امضا شد. استفاده واحدهای تولیدی و طرح‌ها از ابزار تامین مالی جمعی به منظور هدایت سرمایه‌های خرد مردمی به سمت تولید و تامین منابع مالی مورد نیاز برای راه‌اندازی، حفظ یا توسعه فعالیت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت توسعه می‌یابد.

بر اساس این گزارش حوزه‌های هدف برای این ابزار تامین مالی شامل فعالیت‌های دانش بنیان، واحدهای کوچک و متوسط، طرح‌های تکمیلی و توسعه در مقیاس کوچک و استارتاپ‌ها است.

براساس این تفاهم‌نامه، وزارت صمت  و سازمان بورس با همکاری عاملین دارای مجوز، برای شناسایی و معرفی شرکت‌های هدف و نیازمند به تامین مالی در راستای پیشبرد اهداف این توافقنامه اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

سازمان بورس و اوراق بهادار هم در چهارچوب قوانین و مقررات حاکم، جهت توسعه و گسترش استفاده از ابزار تامین مالی جمعی توسط فعالان بخش صنعت، معدن و تجارت، اقدامات لازم را به منظور تسهیل‌گری در فعالیت فرایند عملیاتی شدن این ابزار انجام خواهد داد.

کد خبر: ۹۵٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha