۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مبارزه با قاچاقچیان چوب
رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد

لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها برای مبارزه با قاچاقچیان چوب

منصور، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: مبارزه ریشه‌ای با قاچاقچیان چوب، نیاز به همکاری همه دستگاهای مسئول دارد.

به گزارش بازار، مسعود منصور در مراسم امضای تفاهمنامه سازمان جنگل‌ها و ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز افزود: اکنون وضعیت کشور به گونه ایست که در بسیاری از کالاها با موضوع قاچاق مواجه هستیم، اما مبارزه با قاچاق چوب، اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه در موضوع چوب و محصولات جنگل‌ها و مراتع طبیعی، علاوه بر جرمی که انجام می‌شود به محیط زیست هم آسیب بسزایی وارد می‌شود، گفت: به همین دلیل مبارزه با قاچاقچیان چوب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام اینکه سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری تاکنون در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز حضور نداشت، اضافه کرد: با امضای تفاهمنامه امروز، از این پس سازمان جنگل‌ها در ستاد مبارزه با قاچاق حضور خواهد داشت و از ظرفیت‌های این ستاد برای مقابله با قاچاقچیان و حفظ منابع طبیعی استفاده می‌کند.

وی عدم اتصال نظامند (سیستماتیک) سامانه‌های ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با سازمان جنگل‌ها را یکی از مشکلات حوزه مبارزه با قاچاقچیان چوب برشمرد و گفت: با امضای تفاهمنامه امروز، علاوه بر حل این مشکل، عدم اتصال سامانه‌ها به یکدیگر، امکان استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها از جمله ناجا، راهور و راهداری برای مبارزه هدفمند با قاچاق چوب مهیا شد.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه امروز، افرادی که در امر مبارزه با قاچاق چوب آسیب ببیند، می‌توانند از تسهیلات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کنند افزود: پرداخت خسارت، هزینه درمان و حتی مقرری به خانواده آن‌ها از جمله این تسهیلات است.

منصور در پایان گفت: در تفاهمنامه امروز شیوه نامه‌ای اجرایی نیز پیش بینی شده که ان شاءالله پس از تدوین و ابلاغ آن ابعاد بیشتری از همکاری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام و عملیاتی خواهد شد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هم در این مراسم با اعلام اینکه مبارزه با قاچاق ابعاد وسیعی دارد، افزود: مبارزه با قاچاقچیان منابع ملی همچون مراتع و جنگل‌ها بخشی از مبارزه با قاچاق است.

وی با اشاره به تخریب بسیاری از جنگل‌ها توسط افراد فرصت طلب و سودجو ادامه داد: ما در بحث پیشگیری با اقدامات فرهنگی و علمی تلاش می‌کنیم، تا حدممکن تعرض به منابع ملی را کاهش دهیم.

سردار مویدی گفت: تلاش می‌کنیم در حوزه مقابله با قاچاقچیان هم ما با بکارگیری همه دستگاه‌ها مانند نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و حوزه‌های قضایی، گام‌های موثری برداریم و از تخریب جنگل‌ها و مراتع جلوگیری کنیم.

کد خبر: ۹۵٬۲۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha