۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کسبه و بازاریان همدان از ۱۲ میلیارد تومان اجاره بهای مغازه های خود گذشتند
نایب رئیس اتاق اصناف همدان:

کسبه و بازاریان همدان از ۱۲ میلیارد تومان اجاره بهای مغازه های خود گذشتند

همدان - گازرانی، نایب رئیس اتاق اصناف همدان گفت: مالکان و بازاریان همدان با راه اندازی پویش «بخشش اجاره بها» از ۱۲ میلیاردتومان اجاره بهای مغازه های خود گذشتند.

احمد گازرانی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص پویش «بخشش اجاره بها» اظهار کرد: در راستای تحقق این مهم مالکان و بازاریان همدان از ۱۲ میلیارد تومان اجاره بهای خود گذشتند. 

وی با یادآوری این مطلب که روزگاری طی هفته های متمادی تمامی بازاریان دورهم جمع می شدند و جلساتی برای کمک به نیازمندان تشکیل می شد، اظهار کرد: متاسفانه با اوضاع وخیم اقتصادی که پیش آمده امروز بخش بزرگی از بازاریان واقعاً به جرگه نیازمندان پیوسته اند.

نایب رئیس اتاق اصناف در ادامه با بیان اینکه بحث نیازمندی و گرفتاری بازاریان به حدی رسیده که شمار زیادی از اصناف خود نیازمند هستند، اضافه کرد: نامگذاری یک روز از سال به عنوان روز اصناف نشانگر این مطلب است که اصناف از جایگاه بسیار مهم و عظیمی برخوردار هستند.

گازرانی با یادآوری اینکه در منویات و فرمایشات ائمه اطهار (ع) به دلجویی از کسبه و پیشه وران و حل مشکلات آن ها بسیار تاکید شده است، اظهار کرد: کسبه و بازاریان ستون های یک جامعه هستند.

بازاریان با همه مشکلات موجود امسال هم با افزایش مالیات مواجه شدند

وی ادامه داد: بعد از اتفاقات سال ۹۸ و گرانی ارز و دلار که پیش آمد و سپس با شیوع ویروس کرونا مواجه شدیم و این شرایط سخت تا سال ۹۹ ادامه پیدا کرد بازاریان با همه مشکلات موجود باز هم امسال با افزایش مالیات مواجه شدند.  

نایب رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه مالیات از درآمد استحصال می شود؛ یادآوری کرد: با این اوضاع مالی که بازاریان با آن مواجه هستند و دست و پنجه نرم می کنند امسال شاهد افزایش ۱۲ درصدی مالیات  اصناف و بازاریان همدان بودیم.

گازرانی با ابراز اینکه مسئولین بابت اینهمه مشکلات چه تسهیلات و حمایت هایی از بازاریان به عمل آورده اند که مالیات را ۱۲ درصد افزایش می دهند؟ اضافه کرد: مسئولین که خبر دارند در بازار چه اوضاعی حاکم است؛ پس چرا به این بازاریان که در همه جا و در تمامی شرایط همراهی و مساعدت کردند و حتی در شرایطی که کمک های مومنانه اعلام شد بخش بزرگی از کمک هایی که انجام شد توسط  همین  بازاریان بود و کسبه بود این چنین رفتار می کنند. 

نایب رئیس اتاق اصناف همدان به راه اندازی پویش «سود کمتر، برکت بیشتر» توسط کسبه و بازاریان همدان با هدف بالابردن قدرت خرید برای مردم نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به اوضاع نابهنجار اقتصادی که مردم با آن مواجه بودند و کسب و کارها رونقی نداشت، این پویش راه اندازی شد.

کد خبر: ۹۵٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha