۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۰
افزایش قیمت شیر خام هنوز ابلاغ نشده است
دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی در گفتگو با «بازار»:

افزایش قیمت شیر خام هنوز ابلاغ نشده است

باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی کشور در واکنش به انتشار خبر افزایش قیمت شیر خام از ۴۵۰۰ به ۶۴۰۰ تومان،گفت: افزایش قیمت شیرخام در فرآیند کارشناسی بوده و هنوز به ما ابلاغ نشده است.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «رضا باکری» عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» افزود: هرگونه افزایش قیمتی باید فرآیند خود را طی کند و نباید با عجله موضوع در بین مردم پخش شود که باعث التهاب و نگرانی شود.

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی تاکید کرد: در صورتی که قیمت مواد اولیه شیر خام افزایش یابد قیمت مواد لبنی نیز افزایش خواهد یافت، اما تاکنون افزایش قیمت شیرخام به انجمن ابلاغ نشده است.

باکری با بیان اینکه باید منتظر بمانیم تا قیمت جدید شیرخام توسط ستاد تنظیم بازار به انجمن ابلاغ شود، گفت: باید در این خصوص مسئولان تصمیم بگیرند ولی اگر قیمت شیر خام افزایش یابد قیمت مواد لبنی نیز افزایش خواهد یافت.

دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی تاکید کرد: وقتی تولید با ارز ۲۲ هزار تومانی انجام می شود و نرخ تورم نیز در کشور بسیار بالا است لذا کارخانه داران تولید محصولات لبنی در افزایش قیمت هیچ نقشی ندارند.

باکری با بیان اینکه هزینه های تولید بسیار افزایش پیدا کرده است، گفت: بدون تردید تولید کنندگان مسئول افزایش قیمت ها نیستند و تنها راه کاهش تورم و هزینه ها در کشور با رونق تولید عملی است.

شایان ذکر است که امروز در بسیاری از سایت های خبری و فضای مجازی خبری مبنی بر افزایش قیمت شیر خام به ۶۴۰۰ تومان منتشر شد و این نگرانی زیادی را در بین مردم به وجود آورده است.

قیمت شیرخام مصوب تحویل در درب کارخانه هم اکنون ۴۵۰۰ تومان است اما با احتساب هزینه حمل ونقل و سایر هزینه های شیرخام به قیمت ۵۱۰۰ درب کارخانه تحویل تولید کنندگان می شود و با افزایش ۴۰ درصدی قیمت آن نرخ شیرخام به ۶۴۰۰ تومان افزایش می یابد. 

کد خبر: ۹۵٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha