۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۴
صادرات ۸۰ درصد میگوی استان بوشهر به روسیه و آسیای جنوب شرقی
مدیر کل شیلات استان بوشهر خبر داد

صادرات ۸۰ درصد میگوی استان بوشهر به روسیه و آسیای جنوب شرقی

بوشهر- بازدار مدیر کل شیلات استان بوشهر از صادرات ۸۰ درصد میگوی استان بوشهر به روسیه و آسیای جنوب شرقی خبر داد.

علی بازدار در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: استان بوشهر در حوزه اقتصاد دریایی جزو استان های مهم و موثر کشور است و بویژه در حوزه صید و پرورش ماهی و میگو جایگاه خاصی دارد.

وی افزود: بر اساس آمار موجود، بیش از ۵۰ درصد میگوی پرورشی کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که نشان دهنده جایگاه این استان در این زمینه است و امسال با افزایش چشمگیر تعداد حوضچه‌های پرورش میگو شاهد افزایش میزان تولید نیز خواهیم بود.

مدیر کل شیلات استان بوشهر خاطر نشان کرد: در یکسال اخیر بیش از ۲۱ هزار تن میگوی پرورشی در سطح بیش از ۵ هزار هکتار از اراضی استان تولید و به بازار مصرف ارسال شد.

بازدار تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار در حوزه میگو از برنامه‌های مهم مدیریت ارشد است و بحمدالله با تلاش‌هایی که صورت گرفته شاهد بهبود وضعیت در این حوزه هستیم.

مدیر کل شیلات استان بوشهر از صادرات ۸۰ درصد میگوی استان بوشهر به روسیه و آسیای جنوب شرقی خبر داد و گفت: بیش از ۸۰ درصد میگوی پرورشی استان بوشهر به کشورهای روسیه و آسیای جنوب شرق و آلمان و برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

بازدار بیان کرد: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال" تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها" نامگذاری شده و شیلات استان برای افزایش میزان تولید و ایجاد اشتغال جوانان استان از همه توان و ظرفیت موجود بهره می‌برد.

کد خبر: ۹۵٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha