۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳
۶۵ هزار تن مازاد تولید تخم مرغ البرز صادر می‌شود/ ارتقای رتبه البرز در تولید شیر
معاون جهاد کشاورزی استان البرز:

۶۵ هزار تن مازاد تولید تخم مرغ البرز صادر می‌شود/ ارتقای رتبه البرز در تولید شیر

کرج - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز با اشاره به تولید ۹۵ هزار تن تخم مرغ در این استان طی سال جاری گفت: بیش از ۶۵ هزار تن مازاد مصرف استان صادر می‌شود.

مجتبی تقی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه میزان مصرف تخم مرغ البرز بین ۲۸ تا ۳۰ هزار تن در سال است، افزود: مازاد تخم مرغ تولیدی به دیگر استان ها و کشورهای همسایه صادر می شود و ۷ درصد تخم مرغ صادراتی کشور را البرز تامین می کند.

وی اظهار کرد: در بحث گوشت مرغ با توجه به استاندارد تولید واحدهای مرغ مادر گوشتی و حلقه های بالادستی که در استان و کشور مستقر هستند مشکل و اختلالی در روند تولید نداریم و استمرار تولید طبق برنامه انجام می شود.

تولید ۱۲هزار و ۶۰۰ تن مرغ در البرز

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی البرز اضافه کرد: میزان تعهد تولید گوشت مرغ در البرز سالیانه حدود ۱۲هزار و ۶۰۰ تن است که با توجه به میزان مصرف در استان که حدود ۶۵ تا ۷۰ هزار تن است کسری مرغ مورد نیاز از طریق استان هایی که دارای ظرفیت های نسبی و بالاتری هستند تامین می شود.

تقی زاده در خصوص قیمت گوشت مرغ اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان به تبع وزارت جهاد کشاورزی در خصوص برنامه ریزی تولید اقدام و قیمت مرغ زنده و درب کشتارگاه را تعیین و پس از آن در اختیار واحد توزیع و نظارت سازمان صمت قرار می دهد که نظارت وتوزیع بر عهده این سازمان است.

وی با بیان اینکه قیمت امروز صبح گوشت مرغ به صورت گرم درب کشتارگاه ۱۲ هزار تومان بود، افزود: این قیمت نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که دلیل آن هم کاهش مصرف به دلیل شیوع بیماری کرونا بوده است.

ارتقاء رتبه البرز در تولید شیر کشور

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: در این مقطع وزارت جهاد کشاورزی به عنوان تکلیف اعلام آمادگی برای خرید مازاد گوشت تولیدی کرد که به ازای هر کیلوگرم ۱۲هزارو ۷۰۰ تومان به صورت منجمد از تولیدکنندگان خریداری کند تا در مقاطع پرمصرف به بازار تزریق یا از ظرفیت صادراتی از این محصول استفاده کند.

تقی زاده با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۴۲۰ هزار تن شیر در استان تولید شد افزود: ۸۰ درصد آن در دامداری های صنعتی با کیفیت صنعتی تولید شد که مازاد تولید به دلیل کیفیت شیرخام تولیدی در اختیار برند محصولات لبنی کشور قرار می گیرد.

وی اظهار کرد: امسال البرز در زمینه تولید شیر نسبت به سال گذشته یک رتبه ارتقاء «از رتبه ۹ به رتبه ۸» داشت که مازاد شیر برای تهیه محصولات لبنی در اختیار شرکت های تولیدی لبنی قرار گرفت.

نگرانی بابت تامین گوشت نداریم

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز اضافه کرد: در حوزه گوشت قرمز نیز میزان تولید استان حدود ۱۲ هزار تن است که کفاف مصرف استان را نمی دهد و بخشی از نیاز استان از دیگر استان ها تامین می شود.

تقی زاده تاکید کرد: در پروسه تامین گوشت مورد نیاز استان از دیگر استان ها با توجه به اینکه تحت کنترل بهداشت شبکه دامپزشکی قرار می گیرد نگرانی بابت این محصولات نداریم.

کد خبر: ۹٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha