۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
 راه‌اندازی بازار مسکن، موجب فعال شدن ۲۳۰ شغل در کشور خواهد شد
کارشناس بازار مسکن:

راه‌اندازی بازار مسکن، موجب فعال شدن ۲۳۰ شغل در کشور خواهد شد

هدایت، کارشناس بازار مسکن با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی بازار مسکن برای حل مشکلات اقتصادی کلان کشور گفت: اگر بتوانیم این بازار را راه بیندازیم حدود ۲۳۰ شغل پشت سر آن فعال می شوند.

به گزارش بازار، هدایت با بیان اینکه باید سالانه یک میلیون واحد مسکن در کشور بر اساس برنامه جامع مسکن ساخته شود، تأکید کرد: برای حل مشکل اشتغال باید مشکل مسکن که موتور محرک اقتصاد کشور است را رفع کنند. در حقیقت مسکن هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اشتغال و اجتماع اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به هزینه مسکن در سبد خانوارها اظهار کرد: در شهر جدید پردیس، واحدهای مسکن مهری که قبلا از سال ۹۱۳۹۰ حدود ۱۰ میلیون تومان به مردم واگذار شده بود، در حال حاضر سه میلیون تومان ماهانه برای اجاره داده می شود و این شرایط هر روز بدتر می شود.

این کارشناس بازار مسکن از تشخیص ریشه مشکلات مسکن توسط دولت جدید خبر داد و بیان کرد: اگر بخواهیم وضعیت مسکن را بهبود ببخشیم باید تمام ارکان دولت و شخص رئیس جمهور پای کار باشند. مسئله بعدی برای حل مشکل مسکن، بانک ها هستند که برای رفع این مانع، زور دولت باید پشت سر آن باشند تا به تکالیفی که در قانون بودجه برای آن‌ ها تعریف می شود پایبند باشند.

وی افزود: بازپرداخت وام مسکن تقریباً بلندمدت است و طبیعتاً بانک ها خیلی علاقه به حضور در این حوزه ندارند. البته کمترین سوخت و سوز را در بخش بازپرداخت وام مسکن داریم و امکان ندارد وام هایی که در حوزه مسکن پرداخت می شود، دچار مشکل نمی شود زیرا سند خانه در رهن بانک است و مردم تمام تلاش خود را می کنند که اقساط خود را پرداخت کنند.

هدایت با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی بازار مسکن برای حل مشکلات اقتصادی کلان کشور گفت: اگر بتوانیم این بازار را راه بیندازیم حدود ۲۳۰ شغل پشت سر آن فعال می شوند و وضعیت اقتصادی موجود کشور نیز بهبود خواهد یافت.

این کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه زمینه راه‌اندازی بازار مسکن در کشور وجود دارد، اظهار کرد: در حال حاضر زیرساخت های بهبود این بازار در بخش های مختلف وجود دارد و اگر دولت پای کار بیاید هم در بخش مسکن روستایی و هم در بخش بافت های فرسوده و همچنین مسکن شهری، می توانیم مشکلات را رفع کنیم.

کد خبر: ۹۵٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha