۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
 کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی با اصلاح وسایل برقی و گازی
عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد

کاهش ۵۰ درصدی مصرف انرژی با اصلاح وسایل برقی و گازی

رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: گران کردن گاز و برق به بهانه مصرف کمتر نتیجه ای نخواهد داشت و دولت باید دستگاه های مصرف کننده را اصلاح کرد.

به گزارش بازار؛ حمیدرضا صالحی، رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران ضمن تأکید بر صیانت و حفاظت از منابع انرژی و استفاده از درآمد آن برای معیشت بیان کرد: انرژی در زیرساختهای کشور و کیک اقتصاد مؤثر است و باید با برنامه اساسی نهایت بهره برداری را از آن کرد.

وی گفت: در حوزه انرژی در سال ۲۰۲۰، با ۸۶ میلیارد دلار بیشترین مصرف انرژی را داشتیم.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: مردم داشته های خود را در اختیار مجلس و دولت می گذارند تا مجلس و نمایندگان منتخب آنها با برنامه ای پول را دوباره به جیب آنها برگردانند.

وی ضمن گلایه از عدم افزایش قیمت بنرین با توجه به تورم ادامه داد: ده سال دیگر مردم بنزین را به قیمت لیتری ۳۰ تومان تهیه خواهند کرد.

صالحی با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی عقب هستیم، اذعان کرد: مداخله دولت در صنعت برق این صنعت را به بدبختی کشانده در حالی که بارها هشدارهایی برای خاموشی ها داده بودیم.

در ادامه عبدالعلی رحیمی مظفری، عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه رویکرد قالب مسئولان، فشار بر مردم است تصریح کرد: اصلاح قیمت ها بر مبنای کشورهای اروپایی مشکلی ندارد به شرطی که درآمد مردم نیز مانند آن کشورها باشد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت ها با درآمد مردم همخوانی ندارد تصریح کرد: استفاده چند برابری بنزین در خودروها تقصیر مردم نیست و سازمان بهینه سازی مصرف سوخت باید از وزارت نیرو جدا شود و به طور مستقل زیر نظر ریاست جمهوری به تمام وزارت خانه های دیگر فشار آورد.

رحیمی مظفری ضمن ابزار نگرانی از شدت مصرف انرژی که در دنیا اول هستیم تصریح کرد: گران کردن گاز و برق به بهانه مصرف کمتر نتیجه ای نخواهد داشت و دولت باید دستگاه های مصرف کننده را اصلاح کرد.

وی افزایش دو برابری مصرف وسائل از انرژی را از عهده مردم خارج دانست و خاطرنشان کرد: گران کردن بنزین باید در شرایط اقتصاد پایدار رخ دهد اما در حال حاضر با اصلاح وسایل برقی و گازی می توان ۵۰ درصد مصرف انرژی را بهبود بخشید.

کد خبر: ۹۵٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha